صدای خوش نوروز در رادیو

صدای خوش نوروز در رادیو


شبكه‌های رادیویی به مناسبت آغاز سال 99 و ایام نوروز در مجموع با 3330 برنامه، 236 عنوان و به مدت 1981 ساعت به موضوع نوروز 1399 خواهند پرداخت.
به گزارش جام‌جم، ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان به زبان طنز، بررسی مهم ترین رویدادهای سال 1398، معرفی میراث فرهنگی و تاریخی شهرهای مختلف ایران و ... از مهم ترین موضوعات مطرح در برنامه‌های نوروزی رادیو خواهد بود.
«صبح عید با شما» در رادیو ایران:  برنامه صبح عید با شما در ایام نوروز از رادیو ایران، ساعت 9:30 روی آنتن می‌رود.
 «تازه شو» با رادیو جوان:  این برنامه فرصتی را فراهم می‌كند تا خانواده‌های ایرانی با توجه به قابلیت‌های درون خانواده لحظات مفرحی را بسازند.
رادیو گفتگو «پنجره بگشا» : مجله صبحگاهی شو پنجره بگشا با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح، تولید و پخش می‌شود.
104 ثانیه با بهار در رادیو پیام : در نوروز 99 برای اولین بار یك بخش 10 دقیقه‌ای با عنوان ایران من ساعت 10 و30 دقیقه پخش می‌شود كه روزانه با یكی از مراكز صدای استان‌ها ارتباط استودیو به استودیو برقرار می‌شود.
رادیو آوا و ترانه‌های نوروزی :  رادیو آوا ویژه برنامه تحویل سال را متناسب با حال و هوای شهادت امام موسی كاظم(ع) و آغاز سال پخش خواهد كرد.
رادیو ورزش در خیابان بهار/پلاك 92: «خیابان بهار/ پلاك 92 »برنامه‌ای است كه در ایام نوروز ساعت 9 از رادیو ورزش پخش می‌شود.  
رادیو سلامت و كافه 30 : برنامه بهارستان هر روز ساعت 10 صبح به سمع مخاطبان می‌رسد.در این برنامه با بررسی این‌كه چگونه در عید خوش بگذرانیم همراه مخاطبان خواهد بود.
هفت سین ایرانی : در رادیو فرهنگ ساز نوروز مجله‌ای ادبی است كه هر روز در ایام نوروز از ساعت 6 و30 دقیقه به سمع هموطنان خواهد رسید. این برنامه با استفاده از فضای نمایشی یك شهر فرهنگ رادیویی را به همراه پخش آیتم‌های نوروزی، ایجاد خواهد كرد.
رادیو تهران در پارك شهر : پارك شهر نیز با ایجاد فضایی شاد و مفرح در قالب مسابقه به منظور ایجاد سرگرمی، گفت‌و‌گوهای شنیدنی و برقراری ارتباط با هنرمندان و دید و بازدید رادیویی دو خانواده به صورت تلفنی، برای شنوندگان نوروزی پخش خواهد شد.
«عطر صبح» در رادیو معارف: عطرصبح در ایام نوروز اعمال و فضایل ماه رجب و شعبان را با نگاهی به ضرورت استفاده بهینه از فرصت‌های ایجاد شده در بهار را بیان و اعمال و فضایل ماه رجب و شعبان را بازگو می‌كند. این برنامه هر روز ساعت 6 و 45 دقیقه روی آنتن این شبكه می‌رود.
رادیو اقتصاد به وقت بهار : این شبكه رادیویی برنامه‌های سكه تمام بهار و اقتصاد به وقت بهار را برای مخاطبان در ایام نوروز پخش می‌كند. این دو برنامه به ترتیب ساعت 6 و 17 روی آنتن می‌روند. پرداختن به شعار سال و اقتصاد در نوروز از موضوعات مورد توجه در این برنامه‌هاست.
رادیو قرآن در بهارستان قرآن :  بهار قرآن ــ بهارستان قرآن (ویژه نوروز)، لحظاتی شاد و معنوی را همراه با قرائت قرآن كریم برای شنوندگان ایجاد می‌كند.قرائت قرآن از سوی شنوندگان همراه با دریافت جایزه به انضمام تصحیح قرائت‌ها توسط استادان قرائت قرآن خواهد بود. در فواصل این برنامه آیتم‌هایی برای تنوع و ایجاد فضایی بانشاط پخش می‌شود. این برنامه ساعت 11 روی آنتن می‌رود.
رادیو صبا و پیك شادی: پیك شادی از ساعت 6 و 45 دقیقه و همچنین عسلخند دیگر برنامه رادیو صباست كه ساعت 10 و 30 دقیقه از آنتن این شبكه پخش می‌شود. در این برنامه‌ها به بهره‌گیری از ظرفیت‌های طنز با محوریت آداب و رسوم، نوروز، دید و بازدید، سفرهای نوروزی، اخلاق شهروندی، محیط زیست، گردشگری و پخش ترانه‌های شاد و متنوع از اقوام ایرانی پرداخته می‌شود.
ایرانصدا و ایام خانه‌تكانی: «ایام خانه‌تكانی» برنامه‌ای است با بخش‌های مختلف عبارتند از: خانه‌تكانی، اشتباه سینا كوچولو، مامان می‌خواد خونه تكونی كنه، نظم و ترتیب، سوت سوتك من كجاست؟   كه برای ایام نوروز تهیه شده است و روی سایت ایرانصدا می‌رود.