سایه مهندسی انتخاب روی پیست تارتان

شكایت روسای هیات‌های دو و میدانی به سازمان بازرسی كل كشور

سایه مهندسی انتخاب روی پیست تارتان

با گذشت چند روز از مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی، هنوز تركش‌های آن به پیكره وزارت ورزش می‌خورد؛ آن هم با برچسب مهندسی شدن انتخابات.همه چیز از مصاحبه تند و آتشین مجید كیهانی پس از این مجمع آغاز شد.او كه با علی نژاد درگیری لفظی پیدا كرده بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و از مهندسی شدن انتخابات گفت.از این‌كه یك سری‌ها اصلا در جلسه نبودند اما رای داده اند! از این كه بعضی از رای‌ها را تلفنی گرفته اند و سر و ته این انتخابات باطل است.
 اولین گلایه
شرایط كرونایی در كشور باعث شده بود تا خیلی‌ها گمان كنند انتخابات فدراسیون دوومیدانی برگزار نخواهد شد.حتی به همین بهانه خیلی از روسای هیات‌ها در جلسه غایب بودند.حضور حداقلی اعضا (حتی پایین‌تر از حد نصاب دو سوم) و البته دست و پا كردن اجباری چند عضو با نماینده و حتی به صورت تلفنی باعث شد تا سرانجام این مجمع برگزار و افشین داوری در یك انتخابات پر حرف و حدیث رئیس فدراسیون شود.در شرایط عادی به حد نصاب نرسیدن اعضای مجمع باعث لغو انتخابات خواهد شد، اما این انتخابات هر طور كه بود برگزار شد.این نخستین گلایه معترضان و به خصوص كیهانی بود كه بلافاصله رسانه‌ای شد.
 رای فكس كردند تا مجمع به حد نصاب برسد!
برای رسیدن مجمع به حدنصاب كه 28 نفر بود، ظاهرا یك نفر كم بوده كه علی‌نژاد پس از صحبت با رئیس هیات سیستان وبلوچستان او را راضی می‌كند تا رای خود را از طریق فكس ارسال كند! به عقیده آنها سیستان و بلوچستان، گیلان، قم و مركزی ‌استان‌های پرخطر در بیماری كرونا بودند و برای رفع مشكل تردد آنها پیشنهاد شده بود كه رای خود را فكس كنند.
 اعتراض به سازمان بازرسی
محمدحسین صادقیان پور( رئیس هیات آذربایجان شرقی) و حسین فهیمی(رئیس هیات دوومیدانی آذربایجان غربی) در گفت‌وگوهایی جداگانه اعلام كرده اند كه هیچ نماینده‌ای از طرف آنها به مجمع معرفی نشده و اداره كل استان به صورت سرخود نماینده فرستاده است. در این انتخابات به دلیل غیبت روسا، نمایندگانی از جانب آنها رای خود را به صندوق انداخته اند! صادقیان پور كه از این موضوع اظهار بی اطلاعی می‌كرد، گفت:«همه برنامه‌های ورزشی در سراسر كشور كنسل شده بود، اما نمی‌دانم چه اصراری بر برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی بود؟ ما هم به تبعیت از توصیه‌های وزارت بهداشت و همچنین وزارت ورزش و جوانان كه از همه می‌خواهند برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس كرونا در خانه بمانند برای حفظ سلامتی خود و دیگران تصمیم گرفتیم در مجمع شركت نكنیم.» صادقیان‌پور و چاجی از تنظیم یك نامه اعتراضی به سازمان بازرسی خبر دادند.
 تماس‌های مشكوك با روسا
چاجی، رئیس هیات دوومیدانی خراسان جنوبی از تماس‌هایی حرف می‌زند كه مضمونش این است:«شكایتی كه كردید را پس بگیرید.»او با اشاره به این موضوع می‌گوید:«وقتی قرار بود پنجم اسفند مجمع عمومی برگزار شود ما ۲۶ نفر از رؤسای هیأت‌های استانی در دو مرحله به فدراسیون نامه نوشتیم كه مجمع را به تعویق بیاندازند، ولی دوستان پایشان را در یك كفش كردند كه انتخابات باید برگزار شود.من شكایت خود را به سازمان بازرسی كل كشور هم رسانده‌ام. امروز تازه شروع جنگ است و رؤسای هیأت‌های استانی این مهندسی انتخابات را تحمل نمی‌كنند. از روز گذشته تا همین حالا بیش از ۵۰ نفر با من تماس گرفته‌اند كه شكایتت را پس بگیر، ولی من كوتاه نمی‌آیم و مسؤولان باید حق من و سایر اعضای مجمع را بدهند.»
 چرا مجمع به زمان دیگری موكول نشد؟
پژمان معتمدی، دبیر فدراسیون در واكنش به این سوال می‌گوید:«بحث انتخابات قبل از كرونا جدی شده بود. از طرفی وزارت بهداشت هم اعلام كرده كه تا اواخر اردیبهشت درگیر این ویروس هستیم و به تعویق انداختن انتخابات چیزی را حل نمی‌كرد. از آنجا كه در سال منتهی به المپیك هستیم برگزاری انتخابات دو ماه قبل از المپیك توجیه چندانی نداشت و عملكرد رئیس فدراسیون در صورتی پس از المپیك می‌توانست ارزیابی شود كه زمان مناسب برای اجرای برنامه داشته باشد.»