هوك ایران به دو سهمیه المپیك

هوك ایران به دو سهمیه المپیك

در آخرین روز از مسابقات بوكس انتخابی المپیك قاره آسیا به میزبانی اردن، دو نماینده ایران توانستند جواز حضور در مسابقات المپیك توكیو را به دست آورند.
به گزارش ایسنا، در مبارزات جدول شانس‌ مجدد وزن ۵۷ كیلوگرم، دانیال شه‌بخش مقابل سینگ یو از هنگ‌كنگ قرار گرفت و در سه راند متوالی به برتری رسید تا نخستین سهمیه بوكس ایران را برای المپیك ۲۰۲۰ كسب كند. دومین سهمیه ایران نیز توسط شاهین موسوی به دست آمد. این بوكسور وزن 75 كیلوگرم تیم ملی ایران توانست در جدول شانس مجدد حریف مغولستانی خود را شكست داده و بلیط توكیو را بگیرد. بوكسور میان وزن تیم ملی ایران در راند نخست كاملا مسلط به بازی بود و با رای داوران برنده رینگ معرفی شد، در راند دوم هم موسوی بازی را تهاجمی شروع كرد، اما ۳0 ثانیه مانده به پایان راند، ابروی بوكسور مغولستان دچار خونریزی شد تا با رای داوران، بازی ۲ بر صفر به سود نماینده ایران پایان یابد.
در روز آخر این بازی‌ها، احمدی‌صفا بوكسور وزن ۵۲ كیلوگرم و اشكان رضایی بوكسور وزن 63 كیلوگرم با شكست مقابل حریفان خود از كسب سهمیه بازماندند. بزرگترین شگفتی برای تیم 8 نفره ایران در روز نخست این بازی‌ها رقم خورد. احسان روزبهانی، كاپیتان تیم ملی بوكس ایران و بوكسور باتجربه وزن ۸۱ كیلوگرم كشورمان در مبارزه با چن دونگ بوكسور قدرتمند چینی شكست خورد و فرصت حضور در المپیك را از دست داد.