فخری:خودمان خواستیم هشتم شویم!

رضایت سرمربی شمشیربازی سابر از سقوط تیمش در رده‌بندی جهانی

فخری:خودمان خواستیم هشتم شویم!

پیمان فخری سرمربی شمشیربازی سابر از سقوط دو پله‌ای تیمش در رده‌بندی جهانی ناراحت نیست و برعكس آن را خواسته خودش می‌داند. هدفی طبق تاكتیكی كه برای المپیك دارد تا تیمش با دست پر از توكیو برگردد. رویایی كه با آن سر كرده است. فخری حتی اعتراف می‌كند خودش از بچه‌ها خواسته مقابل آمریكا و فرانسه شكست بخورند. شاید برای خیلی‌ها این اظهار نظر فخری عجیب باشد، اما بد نیست بدانید كه شمشیربازی هم مثل خیلی از رشته‌ها تاكتیك‌های زیادی در جدول و رنكینگ دارد و بدون شك پیمان فخری بیش از هر كس دیگری از این موضوع آگاه است. او هدفمند دارد كاری می‌كند كه تیم ایران در رده‌بندی صعود نكند. باید به پیمان اعتماد كرد، چرا كه هدفی كه او دارد قطعا در آینده، یعنی در المپیك به داد شمشیربازی ایران خواهد رسید. حرف‌های خواندنی سرمربی تیم ملی شمشیربازی را در زیر می‌خوانید:
 تیم ملی سابر با هشتمی جام جهانی لوكزامبورگ، در رده‌بندی جهانی هم دو پله سقوط كرد. این سقوط بد نیست؟
نه. این هدفم بود. در واقع هشتمی در جام جهانی ترفند تاكتیكی برای المپیك است. ما می‌خواهیم در المپیك با رده‌بندی خاصی شركت كنیم. ما می‌دانیم چه تیم‌هایی راحت تر مقابل ما می‌بازند و برد چه تیم‌های راحت است. مثلا شكست آلمان و كره سخت است، اما مجارستان را راحت‌تر می‌بریم. بنابراین به بچه‌ها گفتم لازم نیست آمریكا و فرانسه را هم شكست دهند.
با این حساب تیم در جام جهانی مجارستان هم شركت نمی‌كند؟
نه. چون نیازی نداریم. حتی ممكن است برای جام جهانی مادرید هم در قسمت تیمی شركت نكنیم تا رده‌بندی تیمی ما صعود نكند. ما می‌خواهیم با رده‌بندی 6 یا 7 به المپیك برویم. رده‌بندی بالا را نمی‌خواهیم.
پس با این حساب از نتیجه بچه‌ها راضی هستید؟
بچه‌ها در انفرادی فوق‌العاده كار كردند. صعود دو شمشیرباز ایرانی از جمع 170 نفره به جدول 16 تایی خوشحال‌كننده بود. كار علی پاكدامن و محمد فتوحی عالی بود. علی ابراهیموف روس را برد و با اختلاف یك امتیازبه راشتنیكوف روس باخت. به هر حال بچه‌ها بعد از 15 روز تمرین در اروپا بدون مربی در قسمت تیمی مسابقه دادند و خوب از پس حریفان برآمدند. حتی خودم به بچه‌ها گفتم آمریكا و فرانسه را نبرند. نتایج تیم در قسمت تیمی همانی بود كه من می‌خواستم.