سناریوی دروغین مرد همسركش با چوبه دار گره خورد

سناریوی دروغین مرد همسركش با چوبه دار گره خورد

مرد میانسال كه سعی داشت با صحنه‌سازی قتل همسرش را گازگرفتگی نشان دهد و در دادگاه گناه را گردن پسر خود انداخت، با رای هیات قضایی به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به مرگ مشكوك زن میانسال به نام فریده در خیابان تهرانپارس، شهریور سال 97 با تماس همسایه او در دستوركار ماموران پلیس قرار گرفت.
همسایه فریده در اولین اظهارات خود به ماموران پلیس گفته بود: همسر فریده سراغ من آمد و گفت كه فریده با بازگذاشتن شیر گاز اقدام به خودكشی كرده است. من پرستار هستم و در همان برخورد اول متوجه شدم فریده فوت كرده است.
جسد فریده به پزشكی قانونی منتقل شد و گزارش معاینه جسد حاكی از آن بود كه خفگی زن میانسال ناشی از انسداد راه‌های تنفسی است و به این ترتیب با قوت گرفتن فرضیه قتل، همسر فریده به عنوان اولین مظنون بازداشت شد و به قتل همسرش اعتراف كرد و گفت: من و همسرم همیشه با هم اختلاف داشتیم و این اواخر كار به جایی رسیده بود كه رفتارهای همسرم باعث شد پسر بزرگم با بی‌احترامی من را از خانه بیرون كند. مدتی قبل از حادثه من و همسرم باز جر و بحث كردیم و كتكم زد و مرا هل داد و سرم به میز تلویزیون برخورد كرد. در حالی كه از این وضع خسته شده بودم، روز حادثه وقتی باز هم با فریده بحثم شد تصمیم به قتل او گرفتم. پول‌های من دست زنم بود و او به من پول نمی‌داد. سر همین جر و بحث كردیم و بعد او خوابید. من شیر گاز را باز گذاشتم و به پارك پروین رفتم و می‌خواستم وانمود كنم او خودكشی كرده است. اما وقتی برگشتم او هنوز زنده اما بیهوش بود كه با دستمال آشپزخانه جلوی دهان و بینی‌اش را گرفتم.
با اعترافات همسر فریده پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و متهم پای میز محاكمه رفت. در حالی كه پدر و مادر و دو فرزند فریده به عنوان اولیای دم تقاضای قصاص متهم را كردند، او در دفاع از خود سناریوی جدیدی مطرح كرد و گفت: اتهام قتل را قبول ندارم. من بی‌گناهم و پسر بزرگم همسرم را به قتل رساند. اعترافات قبلی من تحت فشار بود. حقیقت این است كه پسرم می‌خواست من را مجبور كند سند خانه را به نام او بزنم. برای همین كاری كرد كه من متهم شوم و به زندان بیفتم تا اموالم را تصاحب كند.
قضات دادگاه بعد از مشورت و بررسی ادله موجود در پرونده، متهم را گناهكار شناخته و او را به قصاص محكوم كردند.