قهرمانی با هواداران مزه می‌دهد

كنعانی‌زادگان: كرونا بهانه است، برخی فقط فكر خودشان هستند

قهرمانی با هواداران مزه می‌دهد

محمدحسین كنعانی‌زادگان یكی از خریدهای خوب پرسپولیس در ابتدای فصل بود كه با شرایط خاصی به تیم پیشین خود بازگشت. این بازیكن برای مدتی در استقلال هم توپ می‌زد اما پس از درخشش در ماشین‌سازی، به تیم ملی رسید و بلیت بازگشت به پرسپولیس را دریافت كرد. حالا او یك بازیكن مفید برای تیمش به حساب می‌آید كه نامش در لیست خرید برانكو ایوانكوویچ دیده می‌شد، اما در زمان مربیگری گابریل كالدرون به پرسپولیس آمد و حالا زیر نظر یحیی گل‌محمدی كارش را دنبال می‌كند. با او چند دقیقه‌ای به صحبت پرداختیم كه می‌خوانید.

 در این مدت تمرینات را چطور سپری كردی؟
مثل باقی بازیكنان تیم، برنامه تمرینی من هم بدنسازی و هوازی در قرنطینه است كه از كادر فنی دریافت كرده‌ام و به تمرین مشغول هستم. همه بازیكنان این شرایط را داشتند و من هم جدا از آنها نبودم. به هر حال دلتنگ فوتبال هستیم و امیدوارم هرچه زودتر كرونا ریشه كن شود تا بتوانیم برگردیم و كارمان را دنبال كنیم، چون واقعاً روزهای سختی را سپری می‌كنیم.
 به نظر تو، لیگ به صورت تقریبی چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟
هنوز كه صحبت خاصی نشده ولی فكر می‌كنم از اوایل اردیبهشت وضعیت تغییر كند و فرصتی برای بازگشت همه به لیگ برتر به وجود بیاید. فعلا همه باید منتظر دستور سازمان لیگ و ستاد مبارزه با كرونا باشیم. شاید از اوایل خرداد بتوانیم بازی‌ها را ادامه بدهیم.
 برخی معتقدند لیگ نباید ادامه پیدا كند چون از یك طرف بازیكنان از شرایط مسابقه خارج شده‌اند و از طرف دیگر ممكن است به برنامه‌ریزی رقابت‌ها در فصل آینده ضربه بزند. تو چه نظری در این مورد داری؟
به عقیده من باید بازی‌ها را برگزار كنیم. هیچ جای دنیا به خاطر كرونا لیگ را تعطیل نكرده‌اند. فقط برای مدتی این مسابقات در همه جای دنیا عقب افتاده است. ما هم باید مثل سایر كشورها رفتار كنیم. البته من معتقدم كرونا بهانه است و برخی فقط فكر خودشان هستند و می‌خواهند از این وضعیت به وجود آمده بهترین سود را
ببرند.
 در این مورد بیشتر توضیح می‌دهی؟
ببینید همه تیم‌هایی كه در این فصل وارد مسابقات شدند، دوران آماده سازی را پشت سر گذاشتند و تلاش كردند تا بهترین جایگاه را در جدول داشته باشند. حالا كه این شرایط پیش آمده و تیم‌های مدعی در بالای جدول ۱۰امتیاز نسبت به پرسپولیس كمتر به دست آوردند، مسائل دیگری پیش آمده و صحبت از لغو رقابت‌ها می‌كنند در حالی كه این موضوع اصلا درست نیست. كسانی كه چنین حرفی را می‌زند، هرگز به لیگ پایین‌تر یا بازیكنان جوان یا حتی مسائل دیگر از جمله قراردادها توجه ندارند. فكر می‌كنم بهترین تصمیم این است كه همه به بازی‌ها برگردیم و تصمیم دیگری غیر از این نگیریم.
 اما ممكن است شرایط بیماری كرونا طی ماه‌های آینده حاد‌تر از امروز شود. آیا آن زمان هم چنین نظری داری؟
البته منظور من این است كه اجازه بدهیم در ابتدا بیماری كرونا ریشه‌كن شود و سپس رقابت‌ها را آغاز كنیم. به هر حال سلامتی مردم اهمیت دارد ولی من معتقدم بالاخره زنجیره انتقال به زودی شكسته می‌شود و همه می‌توانند به زندگی عادی برگردند. در آن روز حتماً باید بازی‌ها را ادامه بدهیم. بعید می‌دانم با توجه به شرایطی كه وجود دارد آسیبی به فصل آینده رقابت‌ها برسد.
 از سوی دیگر می‌گویند شاید بازی‌ها بدون تماشاگر شود. این موضوع را قبول داری؟
همان طور كه توضیح دادم ما باید منتظر دستور سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشیم. نمی‌توانیم خودمان نظر جداگانه‌ای بدهیم. اگر بگویند با هواداران بازی‌ها ادامه ‌یابد همه خوشحال می‌شویم چون قهرمانی با حضور آنها مزه می‌دهد، ولی در هر حال باید همیشه در انتظار دستور مسؤولان اصلی مبارزه با كرونا و فدراسیون فوتبال باشیم. تا جایی كه می‌دانم اكثر فدراسیون‌های دنیا منتظر هستند تا فیفا تكلیف‌شان را روشن كند و سپس لیگ‌ها را
از سر بگیرند.
 شنیدیم مسافر استان خوزستان شدی؟
بله، چند روزی است كه تهران را ترك كردم چون همچنان تمرینات ما تعطیل است. با اتومبیل شخصی به سمت زادگاه حركت كردم تا چند روز در كنار خانواده باشم. البته به محض این‌كه برنامه تمرینی دریافت كنیم، به تهران برمی‌گردم تا برای شروع دوباره كار حرفه‌ای‌مان آماده شوم.
 در این شرایط چطور شروع به سفر كردی؟!
قبل از این‌كه به شهرم برگردم، تست كرونا دادم و خدا را شكر مشكلی وجود نداشت. من تمام مسائل بهداشتی را رعایت می‌كنم و امیدوارم دیگر هیچ‌یك از هموطنانمان به این ویروس كشنده دچار نشوند. باید در قبال مبارزه با كرونا متحد باشیم و اجازه ندهیم بیش از این به زندگی‌مان آسیب وارد كند.