دلمان برای فوتبال تنگ شده

ستار همدانی:‌ سلامت، مهمتر است؛ اما ...

دلمان برای فوتبال تنگ شده

 ستار همدانی، پیشکسوت استقلال و فوتبال ایران این روزها مشغول امور شخصی خود است؛ اما از فوتبال هم غافل نیست. با او درباره کرونا، استقلال و فوتبال حرف زدیم.

 روزهای کرونایی چطور می‌گذرد؟
مثل همه مردم ایران در قرنطینه. سعی کردم این روزها از خانه خارج نشوم و به نزدیکان هم همین توصیه را داشتم.
 کرونا در یک کلام مثبت بود یا منفی؟
البته یک چیزی هم که می‌توانیم اضافه کنیم این است که کرونا بیماری نیست و بیداری. امیدوارم که از این کرونا، درس‌های زیادی یاد بگیریم و از خواب غفلت که فرو رفته بودیم و کل دنیا را جدی گرفته بودیم و از معنویت انسانی دور شده بودیم، بیدار شویم.
 از استقلال چه خبر؟
سال گذشته مدت کوتاهی برای خدمت به استقلال رفتم و زمانی که دیدم شاید وجودم کمکی نکند، خیلی بی‌صدا جدا شدم و مثل همه هواداران استقلال آرزو می‌کنم تیم محبوبم در بهترین وضعیت قرار داشته باشد و همیشه اخبار خوب از تیمم بشنوم.
 این رفت و آمدها در مدیریت استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در فوتبال دنیا، اقتدار با ثبات به دست می‌آید. نه تنها من که حتی بازیکنان هم در این شرایط نمی‌دانند چه بگویند. آرزو می‌کنم ثبات وجود داشته باشد تا استقلال به روزهای خوب برسد. تیم مدیریتی جدید هم تمام تلاش خود را صورت دهد تا بازیکنان استقلال با آرامش کار کنند. البته این آرامش وقتی به وجود می‌آید که چرخ فوتبال دوباره بچرخد.
 با شروع دوباره لیگ وضعیت استقلال خوب است یا بد؟
الان تمام فوتبال متوقف و راکد است. نه استقلال که فوتبال دنیا خوابیده. بازیکنان استقلال هم مانند همه تیم‌های دنیا در قرنطینه هستند. الان نه تمرین وجود دارد و نه حرکتی دیده می‌شود. در این شرایط ، وضعیت همه یکسان است. وقتی بازی‌ها دوباره شروع شود، شرایط همه یکی است. انگار همه در یک ساعت از خواب
 بیدار شوند.  
 دلتان برای فوتبال تنگ نشده؟‌
خیلی زیاد. این شب‌ها که فوتبال آرشیوی پخش می‌شود، متوجه می‌شوم چقدر دلم برای فوتبال زنده تنگ شده است. دوست دارم هر چه زودتر بازی‌ها راه بیفتد تا فوتبال ببینم. چه داخلی چه خارجی. ما بخشی از جامعه فوتبال هستیم و دلمان به این ورزش گره خورده است. کاش هر چه زودتر بساط کرونا در دنیا برچیده شود و همه مسابقات ملی و باشگاهی دنیا دوباره از سر گرفته شود. دلم برای بازی‌های فوتبال خیلی تنگ شده است. اینها را در روزهایی می‌گویم که سلامت از هر چیزی مهم‌تر است و برای همین، بازی‌ها متوقف شده؛ اما چه کنم که دلم برای فوتبال تنگ است . می‌خواهم هر چه سریع‌تر راه درمان این ویروس پیدا شود و دوباره چرخ‌های فوتبال بچرخد.