پاییز؛ انتخابات فدراسیون فوتبال

پاییز؛ انتخابات فدراسیون فوتبال


روند کنونی اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال کمی کند پیش می‌رود و به نظر نمی‌رسد تا 6 ماه آینده شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال باشیم.
با این وجود فدراسیون فوتبال در جدول زمان‌بندی خود برای اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات، مهر یا آبان سال جاری را پیشنهاد کرده ؛چرا که ممکن است انتخابات به علت طولانی‌تر شدن فرآیند اصلاح و تصویب اساسنامه در فیفا و همین‌طور در داخل کشور به زمان دیگری موکول شود.
مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال که روند اصلاح اساسنامه را سریع‌تر کرده است، گفت: در حال حاضر با جمع‌بندی‌ که درباره اصلاح اساسنامه داشته‌ایم فکر می‌کنیم می‌توان مجمع را در پاییز برگزار کرد. به هر صورت این کار مشکلاتی دارد و امیدواریم تمام اعضای مجمع به خوبی مشارکت داشته باشند. البته باید تعامل برقرار شود و فدراسیون به سمتی حرکت کند که نهادهای مختلف حامی و پشتیبان آن باشند و باید استقلال فدراسیون هم حفظ شود. طبق گفته‌های دبیرکل این فدراسیون، فعلا اعضای مجمع فدراسیون باید منتظر مجمع اولیه برای توجیه موارد اصلاحی اساسنامه باشند و در ادامه این فرایند، پیشنهادات مدنظر اعضای مجمع دریافت و بعد از لحاظ در اساسنامه، راهی هیات رئیسه می‌شود و در صورت تایید، مجمع دیگری برای تایید اساسنامه نهایی برگزار خواهد شد. پس از آن، اعضای مجمع آماده مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال خواهند شد تا رئیس فدراسیون را معرفی کنند.