دزدان 7 میلیاردی سنگ‌های قیمتی در دام پلیس

دزدان 7 میلیاردی سنگ‌های قیمتی در دام پلیس


فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام باند سارقان و كشف جواهرات و سنگ‌های قیمتی سرقتی به ارزش هفت میلیارد تومان در شهرستان «ساری» خبر داد.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، سردار محمود میرفیضی گفت: در پی وقوع سرقت از گالری جواهرات، طلاجات و تراش سنگ‌های قیمتی در یك واحد آپارتمانی در شهرستان ساری و سرقت مقادیر زیادی جواهرات و سنگ‌های قیمتی به ارزش هفت میلیارد تومان، با تحقیقات ماموران مشخص شد، سارق یا سارقان به صورت حرفه‌ای با شیوه و شگرد خاص از طریق در ورودی اصلی وارد ساختمان شده و با تخریب در واحد آپارتمانی و سیستم‌های حفاظتی، جواهرات و سنگ‌های قیمتی را به سرقت بردند. كارآگاهان در ادامه تحقیقات و با توجه به سرنخ‌های به جامانده از رد یك‌دستگاه خودرو سواری پژو 405 در این پرونده موفق شدند، یكی از سارقان حرفه‌ای كه از اعضای اصلی این باند سرقت بود را دستگیر کنند.
وی با اشاره شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند از كشف اكثر اموال سرقتی به میزان چهار كیلوگرم، جواهرات و طلاجات همراه تجهیزات مدرن گوهر‌شناسی خبر داد و افزود: بر اساس اعلام كارشناسان ارزش تقریبی اموال سرقتی 390 هزار دلار معادل هفت میلیارد تومان برآورد شد كه اموال سرقتی توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.