سرقت‌های سریالی برای نجات جان پدر و مادر

سرقت‌های سریالی برای نجات جان پدر و مادر

سارق سریالی انبار داروخانه وقتی از سوی پلیس دستگیر شد در تحقیقات ادعا كرد برای حفظ جان اعضای خانواده‌اش و به دستور یك سارق خطرناك سرقت‌ها را انجام داده است.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، هیجدهم فروردین امسال فردی با كلانتری نیاوران تماس گرفت و از سرقت دارو و مایحتاج پزشكی و بهداشتی از انبار داروخانه خبرداد. ماموران در آنجا حاضر شده و به تحقیق از نگهبان آنجا پرداختند كه معلوم شد كه چهار نفر كه سر و صورت خود را پوشانده بودند شبانه وارد انبار شده و بعد از آن‌كه وی را بیهوش و زخمی كردند، 500 میلیون تومان اقلام پزشكی، دارویی و انواع داروهای گرانقیمت و داروهای بیماری خاص و نیز ژل‌های ضدعفونی‌كننده دست سرقت كرده‌اند. در ادامه مسؤولان داروخانه با حضور نزد علی ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران شكایت كردند و با دستور بازپرس، رسیدگی به پرونده در دستور كار ماموران پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیقات از مسؤولان داروخانه نشان داد كه پیش از این نیز چند بار از آنجا سرقت شده است. همچنین مشخص شد كه ده روز قبل نیز گوشی تلفن همراه یكی از شركای داروخانه از سوی دو سرنشین موتور سوار سرقت شده است. این در حالی بود كه ماموران متوجه شدند كارگر داروخانه به نام شهرام در این چند روز چند بار به مالباخته گوشی گفته اگر پولی به او بدهد سارقان را شناسایی می‌كند و همین موضوع باعث شد كه مسؤولان داروخانه به او شك كنند.
شهرام در ادامه تحقیقات گفت: اواخر سال 96 با یك دزد حرفه‌ای به نام اصغر آشنا شدم و با او همكاری می‌كردم. چند وقت بعد از آزادی از زندان تصمیم گرفتم خلاف را كنار بگذارم و در این داروخانه مشغول به كار شدم، اما اصغر سراغم آمد و تهدید كرد اگر با او همكاری نكنم، خانواده‌ام را قتل عام می‌كند. ابتدا تهدیدش را جدی نگرفتم، اما عكسی از مقابل خانه پدر و مادرم برایم ارسال كرد و گفت: دو نفر را برای قتل خانواده‌ام اجیر كرده است. او مجبورم كرد با آنها همكاری كنم و 9 بار از انبار دارو سرقت كرده و به او دادم. حتی گوشی یكی از شركا را سرقت كردیم. می‌دانستم داخل آن اطلاعات مهمی است و برای بازگرداندن آن می‌خواستیم صد میلیونی اخاذی كنیم. در جریان دزدی آخر، اصغر و همدستانش به انبار داروخانه حمله كردند و انواع دارو و اقلام و تجهیزات پزشكی كه 500 میلیون تومان ارزش داشت را سرقت كردند و بخشی از آن را فروختند.
در ادامه مشخص شد، شهرام قبل از داروخانه در یك كلینیك دامپزشكی كار می‌كرده و از آنجا هم دارو سرقت كرده بود.
 با اعتراف وی اصغر تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش بازداشت شد. او به سرقت گوشی تلفن همراه و سرقت‌های سریالی از داروخانه و كلینیك دامپزشكی با همدستی سه متهم دیگر اعتراف كرد.