630 دقیقه عملیات  برای یافتن حافظ كوچولو

بازی پسر 5 ساله كنار رودخانه مرگ او را رقم زد

630 دقیقه عملیات برای یافتن حافظ كوچولو

پسربچه بابلی كه برای بازی كنار رودخانه رفته بود جلوی چشمان برادرش در آب رودخانه افتاد و غرق شد. جسد او بعد از 630 دقیقه تلاش نیروهای آتش‌نشانی از رودخانه بیرون كشیده شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رودخانه بابل‌رود بعد از عبور از شهر بابل و بابلسر به دریا می‌ریزد و سال‌هاست اهالی این دو شهر در كنار آن خاطرات تلخ و شیرینی را برای خود رقم زده‌اند. بعدازظهر شنبه، ولوله بازی بچه‌ها مثل هر بعدازظهر بهاری كنار رودخانه بابل‌رود شهر بابل بالا گرفته بود كه ناگهان برادر حافظ پنج ساله فریاد زد و گفت برادرم داخل رودخانه افتاد.
بچه‌های دیگر كه در آن نزدیكی مشغول بازی بودند، به سمت برادر حافظ دویدند و با داد و فریاد بزرگ‌ترها را خبر كردند و موضوع خیلی سریع به آتش‌نشانی گزارش شد.
شدت جریان آب رودخانه زیاد بود و رودخانه خروشان انگار در یك لحظه پسربچه را بلعیده بود و هیچ اثری از او دیده نمی‌شد.
حسنی، مدیرعامل آتش‌نشانی بابل در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: حدود ساعت 5 بعد‌ازظهر روز شنبه عملیات امداد و نجات پسربچه پنج ساله‌ای كه در رودخانه بابل‌رود افتاده بود در دستور كار امدادگران آتش‌نشانی قرار گرفت و حدود 25 نیرو به منطقه اعزام كردیم. در این میان تعدادی غواص و نجات غریق هم اعزام شده بودند و در فاز اول، تا ساعت 11 شب امدادگران در حال جست‌وجو بودند.»
شدت جریان آب خیلی زیاد بود و هوا رو به سردی و تاریكی می‌رفت. همه اینها باعث می‌شد ادامه انجام عملیات جست‌وجو برای امدادگران آتش‌نشانی سخت باشد.
حسنی در ادامه گفت: «برای ادامه عملیات جست‌وجو با هماهنگی فرماندار و آب منطقه‌ای درخواست كردیم خروجی سد كم شود تا آب رودخانه پایین‌تر بیاید، چون آب شدن برف كوهستان در بهار و بارندگی‌های شدید روزهای اخیر باعث بالا آمدن سطح آب در سد و رودخانه شده بود و حالا باید دریچه‌های ورودی سد برای كنترل فشار جریان آب بسته می‌شد تا راحت‌تر بتوانیم عملیات امداد را انجام دهیم.»
بیشتر از 12 ساعت از سقوط حافظ پنج ساله به رودخانه می‌گذشت و پدر و مادر او كه خانه‌شان در همان نزدیكی رودخانه است لحظات سخت و نفسگیری را می‌گذراندند.
چشمشان را به آب خروشان دوخته بودند تا امدادگران نشانی از جگرگوشه‌شان پیدا كنند.
بالاخره حدود ساعت 9 صبح بود كه در محلی حدود 800 متر پایین‌تر از جایی كه برادر هفت ساله حافظ آن را به‌عنوان محل سقوط برادرش نشان داده بود، جسد بی‌جان حافظ از رودخانه بیرون كشیده شد.
حسنی در آخر گفت: لحظه بیرون كشیدن جسد این طفل لحظه دردناكی برای تیم امداد بود. از خانواده‌هایی كه در نزدیكی رودخانه ساكن هستند خواهش می‌كنیم بچه‌ها را بدون مراقب در نزدیكی رودخانه رها نكنند.