کمک 5/2 میلیاردی به نیازمندان دوره کرونا

خدیجه نیزاری؛ عضو مجمع خیرین

کمک 5/2 میلیاردی به نیازمندان دوره کرونا


خدیجه‌ نیزاری، یکی از خیرین فعال کشور است.او سال‌هاست عضو مجمع خیرین است و مدیریت خیریه امین را نیز عهده‌دار است. تمرکز او و خیریه‌اش در طول سال و زمانی که شرایط عادی است، روی مدرسه‌سازی در مناطق محروم است اما در شرایط بحرانی مانند شرایطی که کرونا برای کشور به وجود آورده و معیشت بسیاری را به خطر انداخته نیز خیریه امین و دیگر خیریه‌ها دست به کار شده و به نیازمندان کمک می‌کنند. نیزاری درباره فعالیت‌های مجمع خیرین در دوره کرونا به جام‌جم گفت: از همان روزهای اول کمیسیون بانوان مجمع خیرین وارد عمل شد و کمک‌های زیادی را برای مناطق محروم و کادر بیمارستانی جمع‌آوری کرد. تاکنون حدود 5/2 میلیارد تومان جمع‌آوری شده که در قالب کمک هزینه و سبد کالا بین نیازمندان استان‌‌های تهران، لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.
نیزاری درباره کمک به بیمارستان‌ها و کادر درمانی گفت: دامنه بیماری کرونا خیلی زیاد است و بیمارستان‌های زیادی مشغول درمان بیماران کرونایی هستند. به همین دلیل ما بخشی از کمک‌های جمع‌آوری‌شده را صرف تهیه ماسک و لباس مخصوص برای کادر درمانی کرده و آنها را در بیمارستان‌های مناطق محروم توزیع کردیم. با هلال‌احمر ارتباط داریم و مناطقی که بیشتر نیازمندند را از طریق هلال‌احمر شناسایی می‌کنیم.
این خیر با اشاره به این نکته که با شروع کرونا جمع‌آوری کمک برای این دوره شروع شد، می‌گوید: این کمک‌ها ربطی به کمک‌هایی که خیرین برای مدرسه‌سازی و خانه‌سازی برای مناطق محروم انجام می‌دهند، ندارد  و چنین نیست که ما از پول‌هایی که برای موارد خاص جمع‌آوری شده برای دوره کرونا استفاده کنیم. چند روز قبل دو تفاهنامه با بودجه 5/1میلیاردی برای مدرسه‌سازی و تهیه مسکن برای هفت خانواده‌کرمانشاهی که دو معلول یا بیشتر دارند در لرستان نوشته شد. نیزاری به خیریه مهر گیتی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: خانم گیتی، مدیر این خیریه کمک‌های زیادی برای دوران کرونا جمع‌آوری کرده‌ و در این زمینه از خیرین خارج از کشور هم کمک گرفته‌اند.مردم ایران بسیار نوعدوست و نیکوکارند و در شرایط بحرانی همه کمک می‌کنند، اما خیریه‌ها در کشور ما با چالش عدم هماهنگی رو به رو هستند. بین آنها ارتباط قوی و همیشگی وجود ندارد به همین دلیل موازی‌کاری زیاد است.