مرور و عبور

مرور و عبور

آزادی اسرای عراقی
جمهوری اسلامی ایران بر اساس توافق با صلیب‌ سرخ و اهداف انسان‌دوستانه همزمان با ایام گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، 460 اسیر عراقی را آزاد می‌کند. امیر سرتیپ عبدا... نجفی، رئیس کمیسیون اسرا و مفقودین ایران گفت : آزادی این تعداد اسیر عراقی یکجانبه نیست و صلیب سرخ متعهد شده در قبال این اقدام انسان‌دوستانه ایران، مساله آزادی 3206 نفر از اسرای ایرانی را که بر اساس اسناد و مدارک موجود در اسارت عراق هستند، پیگیری کند.ایران بارها حسن نیت خود را برای حل مساله اسرا و مفقودین ثابت کرده، این درحالی است که دولت عراق از مرداد سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی برای تبادل اسرا انجام نداده است... ( صفحه 2)



«پارتی» برای خبرنگاران
سامان مقدم برای دومین‌بار پشت دوربین قرار گرفت
«پارتی» دومین فیلم بلند سینمایی مقدم بعد از «سیاوش» است که هم‌اکنون
30درصد از فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است.فیلمبرداری در خانه‌ای در تهران پیگیری می‌شود و گروه پس‌نماهای داخلی کار را در لوکیشن‌های خارجی ادامه خواهند داد.پارتی درباره گروهی از خبرنگاران است که به دلیل توقیف دبیر سرویس روزنامه در تلاش هستند با جمع‌آوری مبلغ وثیقه او را آزاد کنند.
هدیه تهرانی، علی مصفا، مهدی خیامی و سروش گودرزی بازیگران اصلی این فیلم هستند.پارتی را مرتضی شایسته برای هدایت‌فیلم تهیه می‌کند. (صفحه 3)


نظر دانیال حکیمی درباره زندگی شخصی و بازیگری
دانیال حکیمی، بازیگر سینما و تلویزیون که آخرین کارهای او «گمشده» و « ویروس 2000» از تلویزیون پخش شد، سریال‌های« ولایت عشق» و «لانه شیطان» را آماده پخش دارد و در فیلم «لژیون» هم بازی کرده که به‌زودی اکران می‌شود. او درباره حضورش در سریال ولایت عشق گفت: این اولین کار تاریخی من نبود.حدود چهارده سال پیش در سریال «مرغ حق» بازی کرده بودم. تصویربرداری ولایت عشق، سه سال طول کشید و هوای سرد زمستان و شرایط دشوار کار را سخت کرد. در کل به کارهای تاریخی علاقه دارم اما کارهایی که درام جذابی داشته باشند وبازی در نقش‌‌های مثبت را هم ترجیح می‌دهم. در ایران نقش‌های منفی بد جا افتاده و مردم آنها را نمی‌پذیرند، اما در خارج این‌گونه نیست و مردم برایشان فرقی نمی‌کند کدام بازیگر چه نقشی را بازی کند. در ایران تصور اغلب مردم این است که بازیگر در زندگی شخصی هم مانند نقش‌هایی است که بازی می‌کند. برای همین وقتی بازیگری چند نقش منفی بازی کند مردم تصور می‌کنند او در زندگی شخصی هم آدمی منفی است. ( صفحه 3)