احتمال حل داخلی یک جنجال

هنوز فیفا رای پرونده اسکوچیچ و ایران را صادر نکرده است

احتمال حل داخلی یک جنجال

بعد از امضا و فسخ قرارداد جنجالی مارک ویلموتس، فدراسیون فوتبال بازهم تصمیمی جنجال‌ساز گرفت. این فدراسیون بعد از جدایی ویلموتس، بی‌آن‌که منتظر فسخ قرارداد اسکوچیچ با صنعت‌نفت بماند، با او قرارداد بست تا این باشگاه هم به فیفا شکایت کند. در ظاهر، حق با باشگاه آبادانی است، به این دلیل که دراگان و فدراسیون دلیل موجهی برای فسخ این قرارداد نداشته‌اند.
اسکوچیچ با این عنوان که «داروی اشتباه برایم تجویز کرده‌اند» صنعت‌نفت را رها کرد! در واقع او اشتباه پزشکی یک پزشک‌خصوصی را به‌عنوان اهرمی برای فسخ یک‌طرفه با صنعت‌نفت برگزید تا این باشگاه را بیشتر برای شکایت تهییج کند. اسکوچیچ ادعا کرد در زمان حضور در صنعت‌نفت برایش مشکل پوستی به‌وجود آمد.
به همین‌دلیل به متخصص مراجعه کرد تا این مشکل رفع شود. او اصرار داشت هوای آبادان برایش خوب نیست.
بعد از تجویز داروها، به ادعای اسکوچیچ، وضعیت او نه‌تنها بهتر نشد که بدتر هم شد، به همین‌دلیل تصمیم گرفت قراردادش را فسخ کند و به تهران بیاید! قطعا اگر بحث تیم‌ملی نبود، او هرگز دست به این کار نمی‌زد. حالا صنعت‌نفت پرونده را به فیفا برده و امیدوار است بتواند علیه فدراسیون رای بگیرد. این احتمال هم بسیار زیاد است.
یک حکم دیگر علیه فدراسیون
طبق آخرین خبرها هنوز فیفا رای پرونده را صادر نکرده ولی احتمالا ظرف دو‌تا‌سه ماه آینده این اتفاق رخ خواهد داد. یک منبع آگاه در هیات‌رئیسه فدراسیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما تایید کرد احتمال این‌که در نهایت صنعت نفت حکم 130هزار‌دلاری علیه فدراسیون بگیرد، زیاد است.
همین منبع آگاه در عین‌حال تاکید کرد به احتمال زیاد پرونده در داخل حل‌و‌فصل خواهد شد چراکه فدراسیون هم تحرکاتی داشته و با وزارت نفت از طریق وزارت ورزش مذاکراتی کرده است.
حتی اگر وزارت نفت و باشگاه صنعت‌نفت رضایت ندهند، پرداخت این مبلغ برای فدراسیون از منابع مالی‌اش در فیفا سخت نخواهد بود. فدراسیون در حال حاضر روی پرونده ویلموتس زوم کرده؛  چراکه در صورت شکست در این پرونده باید رقمی حدود 6 میلیون یورو پرداخت کند!