سایه بایرن روی جام بوندس‌لیگا

برد مهم شاگردان فلیک در دربی آلمان

سایه بایرن روی جام بوندس‌لیگا

 بایرن‌مونیخ حساس‌ترین بازی فصل بوندس‌لیگا را در عجیب‌ترین روزهای فوتبالی دنیا با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا راهش برای رسیدن به قهرمانی در این فصل هموارتر از گذشته شود. پیش از بازی‌های هفته 28 بوندس‌لیگا، فاصله این دو تیم چهار امتیاز بود و زردهای وستفالن امیدوار بودند با کسب پیروزی در خانه، فاصله خود را به حداقل برسانند. اما تک گل جاشوا کیمیچ برای بایرن، امیدهای دورتموند برای قهرمانی در این فصل را بیشتر از گذشته کمرنگ کرد. بررسی شش هفته باقی‌مانده بوندس‌لیگا نشان می‌دهد مسیر شاگردان هانس فلیک برای قهرمانی چندان دشوار نیست.
راه کم پیچ‌و‌خم
بایرن بعد از این بازی سنگین، خود را برای یک بازی نسبتا آسان آماده می‌کند. شاگردان فلیک در هفته 29 روز شنبه به مصاف دوسلدورف می‌روند که با 24 امتیاز در رده شانزدهم قرار دارد و به نوعی در منطقه خطر است. در همان هفته دورتموند نیز به مصاف تیم رده‌آخری پادربورن می‌رود. پیروزی‌های احتمالی دو تیم در هفته بعد، احتمالا این فاصله هفت امتیازی را حفظ خواهد کرد.
در هفته سی‌ام که دیگر تمام بازی‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود، بایرن باید در خانه بایرلورکوزن بازی کند. لورکوزن گرچه امیدی به قهرمانی ندارد، اما از جمله تیم‌هایی است که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کند. در همان هفته، دورتموند باید به مصاف هرتابرلین برود که در میانه جدول است و نه امیدی به کسب سهمیه دارد و نه از خطر سقوط می‌ترسد. در هفته بعد از آن، بایرن باز باید به مصاف یکی از تیم‌هایی برود که برای کسب سهمیه می‌جنگد. مونشن‌گلادباخ در حال حاضر با 53 امتیاز در رده چهارم است و در این مسیر رقابت سختی با لورکوزن دارد. دورتموند برای آن‌که کمی امیدهایش را زنده نگه دارد، باید منتظر یک معجزه در همین دو هفته باشد.
بایرن در هفته 32 باید به خانه هرتابرلین برود که در میانه جدول است. در همان هفته دورتموند در خانه‌اش با ماینتس بازی‌ می‌کند که کم‌و‌بیش در منطقه سقوط قرار دارد. بایرن اگر بتواند این چهار هفته را به سلامت بگذراند، دو بازی آخرش مقابل فرایبورگ و وولفسبورگ جنبه تشریفاتی دارد. هواداران بایرن امیدوارند برای هشتمین فصل پیاپی به قهرمانی در بوندس‌لیگا برسند. در هفت‌فصل گذشته، این دو تیم 16 بار مقابل هم قرار گرفتند که 10 پیروزی سهم مونیخی‌ها بوده و زردهای وستفالن فقط سه بار برنده شده‌اند.
رکوردهای فلیک و کیمیچ
هانس فلیک با پیروزی که تیمش در دیدار سه‌شنبه شب به دست آورد، توانست به یک رکورد مهم برسد. سرمربی بایرن‌مونیخ در 18 بازی که هدایت این تیم را در بوندس‌لیگا برعهده گرفته توانسته 15 بار تیم را پیروز از میدان خارج کند که این بهترین شروع تاریخ باشگاه بایرن به شمار می‌آید. پیش از فلیک، گواردیولا هم توانسته بود به این رکورد برسد.  در تاریخ باشگاه بایرن مونیخ تنها گواردیولا و فلیک توانسته‌اند در 18 بازی آغازین 15 بار تیم را پیروز کنند. کیمیچ نیز که در این بازی زننده تک گل سه امتیازی بود، توانست به یک رکورد برسد. این بازیکن موفق شد در دیدار مقابل دورتموند 73/13 کیلومتر دوندگی داشته باشد که در بایرن منحصر به فرد است. از فصل 14-2013 که میزان اندازه‌گیری مسافت در تیم بایرن ثبت شده است، این میزان دوندگی بی‌سابقه بوده و کیمیچ رکوردی جدید را ثبت کرده است.
شب کم‌فروغ ستاره‌ها
یکی دیگر از نکاتی که در دربی مهم آلمان به چشم آمد، بازی‌ ضعیف و دور از انتظار بعضی ستاره‌های دو تیم بود. یکی از این بازیکنان، جیدون سانچو انگلیسی بود که در 45دقیقه حضور خود در ترکیب تیم لوسین فاوره نتوانست خطر جدی روی دروازه مانوئل نویر ایجاد کند. سانچو از جمله بازیکنانی است که بحث رفتنش از دورتموند تقریبا قطعی شده و گفته می‌شود با رقمی حدود 100 میلیون یورو به یکی از تیم‌های لیگ جزیره می‌پیوندد.
دیگر بازیکن کم‌فروغ بازی دوشنبه‌شب، ارلینگ هالند بود که خیلی‌ها منتظر گلزنی او در مقابل گلزنی روبرت لواندوفسکی بودند. اما این بازیکن نروژی نتوانست در این دیدار به روند گلزنی‌های خود همچون بازی‌های گذشته ادامه بدهد. او که از نیم فصل به دورتموند پیوسته، تا پیش از این بازی توانسته بود 10 گل برای این تیم بزند، اما مقابل بایرن به هیچ وجه خوب نبود و در اواخر بازی نیز تعویض شد. لواندوفسکی هم با عدم‌گلزنی در این بازی، تعداد گل‌هایش در این فصل از بوندس‌لیگا روی عدد 27 ثابت ماند.