ادعای تولید دستگاه محافظ در برابر امواج!

وقتی شایعه می‌شود نسل پنجم اینترنت عامل انتشار کرونا بوده است

ادعای تولید دستگاه محافظ در برابر امواج!


 در سه ماه اخیر نظریه‌های توطئه زیادی درباره شیوع کووید-19 مطرح شده است. شاید شایعاتی از این قبیل را شنیده باشید که در سال 1394/2015 امتیاز اختراعی از سوی بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای ویروس کرونا ثبت شده ‌است، نوشیدن نقره یا تزریق مواد ضدعفونی‌کننده می‌تواند کرونا را درمان کند یا این که منشأ این ویروس مرگبار به سیارکی در فضا برمی‌گردد! اما در این بین یکی از فراگیرترین نظریات توطئه درباره منشأ این ویروس مطرح شده است آن بوده که توسعه نسل پنجم اینترنت (5G) مسبب ایجاد ویروس کرونا یا عامل انتشار آن بوده است!
نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا سامانه 5G، استاندارد بی‌سیم جهانی جدید بعد از شبکه های 1G، 2G، 3G و 4G است. این شبکه جدید به گونه‌ای طراحی شده که تقریبا همه چیز از ماشین‌ها، اشیا گرفته تا هر ابزار دیگری را اینترنتی به هم متصل کند. فناوری بی‌سیم 5G با سرعت ارسال داده بیشتر، تاخیر ارسال کمتر، قابلیت اطمینان و ظرفیت شبکه بالاتر امکانات مورد نیاز کابران را افزایش داده و صنایع جدیدی را به هم متصل کرده؛ البته که این ادعا مانند سایر شایعات پایه و اساس علمی ندارد اما مطرح‌شدنش باعث حمله مردم برخی کشورها به دکل‌های تلفن همراه و حتی بدرفتاری‌شان با کارکنان مخابرات شده است.
بدیهی است وقتی چنین شایعاتی در جامعه قدرت بگیرند، شیادان هم بیکار نمی‌نشینند و بلافاصله مدعی تولید وسایلی می‌شوند که می‌تواند سلامت مردم را در برابر چنین آسیب‌هایی از امواج 5G حفظ کند! مثلا به‌تازگی شرکتی با نام فایوجی‌بیوشیلد (5GBioshield) اولین محصول خود را به بازار عرضه کرده که مدعی است محافظی در برابر تمام تابش‌های مضر، آلودگی‌های زیست‌محیطی و... ایجاد می‌کند! ادعای این شرکت به شما توانایی محافظت در برابر موارد هیجان‌انگیزی را می‌دهد. مثلا تمام پرتوهای مضر شامل انفجار پرتوهای گاما که انرژی‌شان در چند ثانیه خیلی بیشتر از انرژی خورشید در کل دوران فروزندگی‌اش است!
این محصول که به گوشی تلفن همراه یا دیگر وسایل تابشی - الکتریکی متصل می‌شود، قادر است ارتباط هندسی اتم‌ها را به حال اول برگرداند. گفته می‌شود این یو‌.اس‌.بی (USB) محافظ از طریق نوسانات کوانتومی عمل می‌کند تا فرکانس‌های مزاحم را اصلاح کند. این شرکت همچنین متعهد می‌شود این یو‌.اس‌.بی با لایه نانو، یک فناوری کاتالیزور هولوگرافی کوانتومی دارد که برای تعادل‌سازی و هماهنگ‌سازی اثرات مضر تابش‌های الکتریکی نامتوازن استفاده می‌شود. قطر عملیاتی که این لایه نانو بر آن اعمال می‌شود حدود 8 یا 40 متر است .

ادعا می‌شود این دستگاه 6میلیون تومانی محصولی برآمده از تحقیقات کشورهای مختلف در چند دهه است. اگر می‌خواهید بدانید این محافظ نسل پنجم اینترنت چگونه به نظر می‌رسد بهتر است به عکس بالا نگاهی بیندازید که خانه‌ای زیر یک حباب بزرگ قرار گرفته و این حباب سپری است که این یو‌.اس‌. بی در برابر موارد مضر ایجاد می‌کند!
یک شرکت انگلیسی به نام پن تست پارتنرز (Pen Test Partners) که صحت عملکرد دستگاه‌های امنیتی را آزمایش می‌کند این دستگاه را بررسی و اعلام کرده فقط یک هارد با حجم ناچیز 128 مگابایت در این یو‌.اس‌.بی تعبیه شده است. آنها در پی رمزگشایی از فناوری ادعا شده این وسیله را باز و فقط یک برچسب پیدا کردند و با بررسی دقیق‌تر متوجه شدند هیچ اتصال الکترونیکی بین این یو‌.اس‌.بی با برچسب وجود ندارد. بنابراین به این نتیجه رسیدند که این وسیله تنها یک یو‌.اس‌.بی شش میلیون تومانی 128مگابایتی با یک برچسب روی آن است!
واقعیت این است که نه فناوری 5G موجب شیوع کرونا شده و نه امواج بی‌سیم چیزی است که نیاز به حفاظت در برابر آن را داشته باشید. پاسخ‌های علم نسبت به ادعاهای بزرگ، ساده و روشن است.
منابع: IFL Science, Extreme Tech و Qualcomm