از سرمایه‌های تلویزیون استفاده کردیم

تهیه‌کننده بازیمون از فصل آینده این مسابقه می‌گوید

از سرمایه‌های تلویزیون استفاده کردیم

سینا شریفی به‌همراه عباس اختری تهیه‌کنندگی نخستین برنامه تلویزیونی هیجان‌انگیز و معمایی  «بازیمون» را بر عهده دارد که فصل مقدماتی آن مدتی است روی آنتن شبکه 3 است.
 قصه‌هایی براساس تاریخ معاصر
«بازیمون» را بر اساس اتاق فرار طراحی کردیم که البته چند فیلم و سریال در این‌باره تاکنون ساخته شده و مورد توجه جوان‌ها قرار گرفته و خیلی هم برایشان هیجان‌انگیز است. در برنامه «عصر‌جدید» هم که با آقای اختری کار تحقیقات برنامه را انجام می‌دادیم، با استعدادهایی روبه‌رو شدیم که از تلویزیون برآمده بودند و این رسانه برای شناساندن این افراد سرمایه گذاشته بود.بنابراین خواستیم از این افراد استفاده کنیم، چون هم برای مردم جذاب بود و هم از استعداد و توانایی‌هایشان در برنامه استفاده کردیم.  در مرحله بعد برای جذاب‌تر شدن کار  به این نتیجه رسیدیم قصه هم داشته باشیم و برای این‌که کار بهتری ارائه کرده باشیم، خواستیم محتوای قصه‌ها بر اساس تاریخ معاصر باشد. یعنی از اتفاقاتی که در تاریخ معاصر افتاده استفاده کردیم. به عنوان مثال اولین برنامه ما درباره داستان امیرکبیر بود. با این کار سعی کردیم به نوعی مخاطب جوان را در جریان اتفاقات مهم تاریخی قرار بدهیم.
 ایجاد جذابیت با فضای مخوف
ما از دوستانی که با ما همکاری کردند نخواستیم بازی کنند. از آنها خواستیم از توانایی‌ای که دارند، در این برنامه استفاده کنند و آن را به مردم نشان بدهند. بنابراین فکر نمی‌کنم بازی‌ها تصنعی و غیر قابل باور باشد. بچه‌های ما در این برنامه بازیگر نیستند، راوی هستند. به عنوان مثال به آقای فتحی روشن که جزو پنج نفر اول «عصر جدید» بودند گفتیم شما مدیر این هتل هستی و بنا را بر این گذاشتیم که در این هتل بعد زمان و مکان مهم نباشد. یعنی می‌تواند این هتل در هر جایی و در هر زمانی قرار گرفته باشد. او مدبر است و از افراد باهوش می‌خواهد برای نجات و آزادی شهرزاد به کمکش بیایند.
هیچ نمونه داخلی از این برنامه نداریم. در نمونه‌های خارجی هم بحث نمایش اصولا مطرح نیست. چون صرفا به جنبه سرگرمی اش نگاه می‌کردند. اما ما می‌خواستیم تاریخ معاصر را هم در نمایش‌های برنامه لحاظ کنیم. دکور برنامه هم خیلی جای کار دارد و هنوز نقاطی هست که دیده نشده‌است. ضمن این‌که دکور پویایی است و قابلیت تغییر دارد و بسیار چشم نواز و بر اساس این برنامه ساخته شده‌است. لوکیشن‌های دیگری در این هتل است که هنوز مخاطبان ما ندیده‌اند. برای این‌که جذابیت برنامه هم بیشتر شود و صرفا با حل معما برایش ایجاد جذابیت نکنیم. بنابراین برای ایجاد هیجان بیشتر مخاطب فضا را مخوف و ترسناک و هیجان انگیز کردیم. از افکت‌های ترسناک هم استفاده کردیم. البته در برخوردهایی هم که با مخاطبان داشتیم، خوشبختانه اذیت نشدند و این فضا برایشان آزار دهنده نبوده و با برنامه همراه شده‌اند.
 باهوش‌ها آمدند
این برنامه در دو فصل طراحی شده و فصل مقدماتی آن رو به پایان است و در فصل بعد هم به دنبال تغییراتی در ساختار برنامه هستیم. شرکت کننده‌ها را نیز بر اساس فراخوانی که در بهمن منتشر کرده بودیم، انتخاب کردیم.
البته بر اساس سوالات هوش بود که طراحی کرده بودیم و بعد از این سنجش هوش، گروه‌هایی را انتخاب کردیم که بار دیگر گزینش شدند. تا به امروز هم با بازخوردهایی که از مخاطبان گرفتیم، سعی کردیم در انتقال مفاهیم و جذب مخاطب موفق عمل کنیم. در فصل بعد هم تلاش می‌کنیم جذابیت بیشتری برای مخاطبان فراهم کنیم.