در پرونده ویلموتس نباختیم!

ادعای عجیب مسوولان فدراسیون فوتبال

در پرونده ویلموتس نباختیم!

 علی ملیح‌زاده یکی از وکلای ایرانی پرونده مارک ویلموتس اخیرا اعلام کرد زمان زیادی طول نمی‌کشد تا فیفا رای این پرونده جنجالی را صادر کند. در حال حاضر پرونده به کمیته تعیین وضعیت فیفا رفته و در آنجا حکم اولیه صادر خواهد شد. در صورت اعتراض یکی از طرفین، پرونده به دادگاه عالی ورزشی یعنی CAS می‌رود. ایران اما بسیار امیدوار است رای اولیه هم به ضرر فدراسیون فوتبال نباشد. صادق درودگر رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در این‌باره می‌گوید: «نمی‌توانم به طور قطع بگویم رای پرونده چیست ولی ما قرارداد را به طور کامل بررسی کردیم. بررسی‌های ما نشان داد ویلموتس ادعای واهی کرده است. این پرونده به احتمال زیاد به نفع ما خواهد بود. البته از زمان صدور رای اطلاعی نداریم ولی فکر کنیم به زودی اعلام خواهد شد.»
یکی دیگر از مسوولان فدراسیون فوتبال هم که نمی‌خواهد نامش فاش شود، در این‌باره می‌گوید: «ما خبرهای مثبتی دریافت کرده‌ایم. به هر حال با فیفا ارتباط داریم و در جریان بررسی پرونده هستیم. طبق آخرین اطلاعاتی که به دستمان رسیده نهایت غرامتی که ما به ویلموتس خواهیم داد، سه ماه دستمزد است. این موضوع در قرارداد ذکر شده و بنابراین درخواست او برای غرامت 7 میلیون یورویی، به هیچ وجه درست نیست.»
اگر ادعای این مسوول فدراسیون فوتبال صحت داشته باشد، ایران موظف به پرداخت غرامت 562‌هزار یورویی است. البته در زمان پرداخت دستمزد دو میلیون دلاری این مربی و دستیارانش در آبان ماه سال‌98، هم مهدی تاج رئیس‌وقت فدراسیون و هم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش ادعا کردند سه ماه از دستمزد این مربی را هم جلوتر پرداخت کرده‌اند. بنابراین اگر حکم همانی باشد که فدراسیونی‌ها می‌گویند، دیگر نیازی به پرداخت پول هم نخواهد بود. با این‌همه باید منتظر ماند تا رای نهایی از سوی فیفا اعلام شود. فدراسیون فوتبال امید زیادی دارد همه چیز به نفع آنها باشد؛ چراکه در غیر این‌صورت، اوضاع پیچیده خواهد شد.
مشکل اینجاست که اگر ایران بازنده پرونده شود، با توجه به مشکلات ملی فعلی، بحران بزرگی برای فدراسیون فوتبال درست خواهد شد. بحرانی که البته تمام فوتبال ایران را در‌بر می‌گیرد. همین حالا فدراسیون فوتبال طلبکاران زیادی دارد. آنها حتی موفق نشده‌اند پاداش جام ملت‌های سال گذشته را به بازیکنان بپردازند که این خود
رقم زیادی است.