شمارش معکوس برای قصاص راننده تاکسی

شمارش معکوس برای قصاص راننده تاکسی

مرد راننده تاکسی که به‌خاطر درگیری بر سر مسافر، راننده دیگری را به قتل رسانده‌بود با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از تیرماه سال 97 با گزارش قتل مرد راننده‌ای در خط تاکسی یافت‌آباد آغاز شد. در این جنایت، رسول پس از درگیری با همکارش به‌نام حسام او را به قتل رساند. متهم در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد و پرونده‌اش با تحقیقات تکمیلی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
چندی قبل متهم به قتل در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت و گفت: روز حادثه من چند مسافر را سوار ماشینم کرده‌بودم و می‌خواستم حرکت کنم که حسام مسافرها را از ماشینم پیاده‌کرد. یک زن مسافر نمی‌خواست از ماشینم پیاده‌شود که حسام با او درگیر شد و به زور او را از ماشین پیاده‌کرد. من به‌خاطر رفاقت قدیمی با حسام سکوت کردم. او وقتی می‌خواست به سمت ماشین‌اش برود با مشت به آیینه ماشینم کوبید که شکست. از ماشین پیاده‌شدم تا آیینه را درست کنم. با پیچ‌گوشتی در حال تعمیر آیینه ماشینم بودم که حسام بار دیگر از پشت سر به من حمله کرد. در این گیر و دار پیچ‌گوشتی از دستم رها شد و به سر حسام برخورد کرد.
پس از دفاعیات متهم و با توجه به درخواست اولیای‌دم، برای قاتل حکم قصاص صادر و در شعبه 33 دیوان‌عالی کشور تایید شد تا نام رسول در لیست اعدامی‌ها قرار گیرد.