شرط‌بندی و قمار در پوشش دورزدن تحریم‌ها

شرط‌بندی و قمار در پوشش دورزدن تحریم‌ها

گردانندگان قمارخانه‌های آنلاین كه 20 میلیارد تومان از كاربران كلاهبرداری كرده بودند، بازداشت شدند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در حاشیه دستگیری كلاهبرداران كانال‌های شرط‌بندی به جام‌جم گفت: چندی پیش ماموران پلیس فتا متوجه شدند افرادی كارت‌های بانكی را خریده یا اجاره كرده و با آن به پولشویی اقدام می‌كنند. در جریان این تحقیقات چند نفر از شهروندان نیز به پلیس فتا مراجعه و اعلام كردند كارت عابر‌بانك خود را به مدیر چند كانال و صفحه مجازی داده و در برابر آن مبالغی را دریافت كرده‌اند، اما حالا متوجه شده‌اند مورد سوءاستفاده قرار‌گرفته‌اند.
 وی افزود: شكات در اظهاراتی مشابه با ماموران گفتند این افراد با این ادعا كه در كار واردات و صادرات بوده و چند شركت تجاری دارند، از آنها خواسته‌اند كارت عابربانك‌شان را در برابر دریافت پول واگذار كنند تا آنها بتوانند از این طریق به دور‌زدن تحریم‌ها اقدام كنند‌، اما مدتی بعد متوجه شده‌اند مقادیر نجومی و میلیاردی در حساب‌شان در حال جا‌به‌جایی است.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد، متهمان این كارت‌ها را برای دریافت پول وجوه دریافتی بابت شرط‌بندی و قمار اجاره یا خریداری كرده‌اند. این افراد با ایجاد باند و تاسیس سایت‌ها، كانال‌ها و صفحات شرط‌بندی و قمار به ترویج و تشویق كاربران فضای مجازی به ویژه جوانان و نوجوانان به واریز مبالغ فراوان و شركت در شرط‌بندی اقدام كرده‌اند كه در همین زمینه سرشاخه اصلی این دو باند در یكی از كشورهای همسایه شناسایی شد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: دستور استراد متهم به كشور صادرشده و همچنین 9 نفر از اعضای این دو باند هم كه ساكن مناطق جنوبی تهران و استان‌های همجوار بودند شناسایی و بازداشت شده و به جرایم‌شان اعتراف كردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز 43 كارت عابربانكی كه مورد استفاده متهمان بوده، كشف شد.
متهمان با نمایش زندگی مرفه و لاكچری از خود سعی داشتند تا دیگر كاربران را نیز به حضور در این سایت‌ها و فضاها ترغیب كنند. گردش مالی متهمان بالغ بر 20 میلیارد تومان بوده است.