بخشش قاتل برادر بعد از 12 سال

بخشش قاتل برادر بعد از 12 سال

دو برادر با حضور در اجرای احكام دادسرای جنایی تهران، قاتل برادرشان را كه دوازده سال زیر تیغ بود، بخشیدند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، شامگاه یازدهم آبان 87 پسر 31 ساله‌ای بر اثر ضربه چاقو زخمی شد و در یكی از بیمارستان‌های تهران فوت شد. تحقیقات محلی نشان داد كه او در خیابان نفیس، حوالی محله اتابك تهران در یك دعوا به قتل رسیده است.
در جریان تحقیقات محلی، ماموران متوجه شدند كه قاتل محمدرضا نام دارد و در جست‌وجویش بودندكه فهمیدند آخرین‌بار با مردی در ارتباط بوده كه او احضار و در تحقیقات پلیسی گفت: قاتل دوستم بود و آن شب سراغم آمد و گفت با جوانی درگیرشده و بعد از زخمی‌كردن وی متواری شده است. او را با موتورم به خانه خواهرش برده و بعد به محل درگیری رفتم و با اطلاع از مرگ آن مرد، موضوع را به دوستم اطلاع دادم.
چند هفته بعد از این ماجرا، قاتل پشیمان به پلیس آگاهی شهر آمل رفت و تسلیم شد و بعد از بازسازی صحنه قتل به زندان رجایی شهر كرج منتقل شد.  او در جلسه دادگاه در شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شد و گفت: نمی‌خواستم مقتول را به قتل برسانم و پشیمانم. مقتول معتاد بود و می‌خواستم او را به كمپ ببرم كه نیامد، سه مرتبه دعوای‌مان شد و برای ترساندن او با چاقو زخمی‌اش كردم كه كف زمین افتاد. ترسیده و فرار کرده و بعد خود را به پلیس تسلیم كردم.
 مرد جوان حكم قصاص گرفت و رای صادره در شعبه 27 دیوان‌عالی كشور تائید شد. وی در حالی كه زیر تیغ بود دست به كلاهبرداری تلفنی در زندان زد. همچنین در یك دعوا میان زندانیان در سال 92  شركت داشت و بابت آن سه‌سال حبس گرفت. این جوان همچنان زیر تیغ قرار داشت.
با مرگ پدر و مادر مقتول، حالا مرگ و بخشش  جوان اعدامی در دست دو برادر مقتول بود. آنها در این سال‌ها خواستار اجرای حكم نبودند و مرد اعدامی در بلاتكلیفی میان برزخ مرگ و زندگی بود. 10 سال از حضور وی در زندان می‌گذشت و اولیای دم برای اجرای حكم اعدام او حاضر نشده بودند تا این‌كه قرار شد او با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود كه دو برادر مقتول به اجرای احكام دادسرا آمده و گفتند خواستار اجرای حكم قصاص مرد اعدامی هستند. بنابراین جلوی آزادی او گرفته شد و دوباره كابوس مرگ به جان مرد اعدامی افتاد، اما با توجه به این‌كه متهم نسبت به رفتارهای گذشته‌اش توبه كرده واز جنایت پشیمان بود، واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران چند جلسه با دو برادر مقتول برگزار كردند تا شاید بتوانند رضایت آنها را جلب كنند و این تلاش‌ها ادامه داشت تا این‌كه دو برادر مقتول با حضور در شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران برای رضای خداوند و شادی روح برادرشان از قاتل او گذشت كردند و این جوان اعدامی را كه اكنون پا به 38 سالگی گذاشته، بخشیدند.حالا او حكم آزادی‌اش را گرفته و بعد از دوازده سال كه كابوس اعدام را می‌دید نجات یافته و تا چند روز دیگر از زندان آزاد و نزد خانواده‌ا ش بازمی‌گردد.