۵ میلیون یورو  برای دستمزد‌+ یک جام+ حضور در 4 تیم آسیا

رونمایی جام‌جم از پیشنهاد مالی استقلال به استراماچونی

۵ میلیون یورو برای دستمزد‌+ یک جام+ حضور در 4 تیم آسیا

 باشگاه استقلال تهران بسته‌ای پیشنهادی برای آندره‌آ استراماچونی داشته که برای مرد ایتالیایی وسوسه‌انگیز بوده است. هر چند در روزهای اخیر اعلام شده باشگاه رقمی بین 5/1 تا 7/1 میلیون یورو به این مربی پیشنهاد داده ولی با توجه به آپشن‌هایی که احمد سعادتمند برای قرارداد جدید استراماچونی در‌نظر گرفته، رقم به 5 میلیون یورو می‌رسد.
در ماه‌های اخیر و بعد از افشای قرارداد بعضی از خارجی‌ها به ویژه خارجی‌های استقلال مشخص شد رقم آپشن‌ها بالاتر از رقم اصلی قرارداد بوده است. مثلا در قرارداد شیخ دیاباته این مساله کاملا به چشم آمد. رقم دریافتی او با احتساب آپشن‌های قراردادش، حدودا دو برابر شد و استقلال حتی در برهه‌ای مجبور شد ضرر دیرکرد هم به این بازیکن پرداخت کند.  احمد سعادتمند به آندره‌آ استراماچونی باور دارد و خوب می‌داند اگر او  را به استقلال بازگرداند، بین هواداران عزیز خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد مالی‌ای به مربی ایتالیایی داده که پرداخت آن از توان استقلال خارج است. او به این مربی پیشنهاد داده در صورتی که استقلال یک جام بیاورد(حذفی یا لیگ‌برتر)  و در آسیا هم بتواند این باشگاه را بین 4 تیم اول قرار دهد، با احتساب آپشن‌های قراردادش رقم دریافتی به 5‌میلیون یورو خواهد رسید؛ رقمی که برای دو فصل به این مربی پیشنهاد شده است و استراماچونی هم به احتمال زیاد آن را می‌پذیرد.
استراماچونی چرا نیامد؟
در آخرین مذاکرات استقلال از طریق پاستورلا با استراماچونی، این مربی تاکید کرده از ابتدای فصل آینده به این باشگاه ملحق می‌شود. سعادتمند در نظر داشت استراماچونی را برای لیگ قهرمانان پیش‌رو به استقلال بازگرداند ولی این مربی ایتالیایی گفته موقتا دستیارش را به ایران می‌فرستد تا هدایت باشگاه را برعهده داشته باشد. پس از پایان فصل نیز، او به تهران بازخواهد گشت. استراماچونی ترس آن را دارد که مبادا برای لیگ قهرمانان بیاید و ناکام بماند، در آن صورت هنوز نیامده، آینده خود را در استقلال می‌سوزاند. به همین دلیل بازگشت خود را به تاخیر انداخته است.
از وزارت تکذیب، از استقلال تائید
در همین حال یکی از مسؤولان وزارت ورزش اعلام کرده حضور استراماچونی در استقلال خلاف قانون است. عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش توضیح داد: « بازگشت استراماچونی و هر سرمربی‌، مربی و بازیکن خارجی خلاف قانون است و هیچ باشگاهی نمی‌تواند این نفرات را جذب کند.»  جالب اینجاست که وزارت ورزش موافق بازگشت استراماچونی است؛ در غیر اینصورت مدیرعامل استقلال به هیچ وجه باب مذاکره با او را باز نمی‌کرد. حجت نظری، عضو هیات‌مدیره استقلال در واکنش به این اظهارات گفت: «برای بازگشت استراماچونی تمامی ارگان‌های لازم از جمله وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه تاییدیه داده‌اند و مشکلی برای حضور این مربی در ایران وجود ندارد.» دیروز فریبرز محمود‌زاده، رئیس کمیته نقل‌و‌انتقالات فوتبال هم در این باره گفت: «استراماچونی قرارداد خود را با استقلال فسخ کرده و برای حضور مجدد باید قرارداد جدید ببندد و این خلاف قانون است.»