«رادار اسپورت» به فیفا علیه ایران گزارش داد؟!

«رادار اسپورت» به فیفا علیه ایران گزارش داد؟!


فیفا از تمام اتفاقات اخیر فوتبال ایران با‌خبر بوده است. آنها حتی باخبر شدند سازمان بازرسی وارد پرونده مارک ویلموتس شد و در نهایت آن را به قوه قضائیه ارسال کرد. فیفا به‌تازگی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرد و بابت این اتفاقات توضیح خواست. قرار است روز سه‌شنبه ایران سرانجام پاسخ نامه فیفا را بدهد.
ولی برای همه عجیب است که چطور فیفا به اطلاعات جزئی در این زمینه رسیده است؟ آیا از داخل خود فدراسیون به آنها گرا داده‎اند؟ این چیزی است که همه به آن مشکوک هستند. طبیعی است تاج و اعضای هیات‌رئیسه در مظان اتهام باشند، ولی نکته اینجاست که فیفا چند سالی است با شرکتی به نام «رادار اسپورت» در زمین تامین اطلاعات همکاری می‌کند. این شرکت تمام رسانه‌های کشورهای عضو فیفا را زیر نظر دارد  و با کوچکترین گرا، وارد کار می‌شود. آنها اخیرا مطلع شدند سازمان بازرسی و قوه قضائیه به پرونده ویلموتس وارد شدند. به همین دلیل تمام مصاحبه‌های تلویزیونی و مکتوب و ... را ضبط و بعد از ترجمه برای فیفا ارسال کردند. دیروز یک عضو هیات‌رئیسه در این باره گفت: «همه فکر می‌کنند یکی از داخل ایران نامه زده در حالی که فیفا اصلا به چنین کاری نیاز ندارد. شرکت رادار اسپورت بخش فارسی زبان هم دارد و تمام اظهارات و اخبار را واو به واو ترجمه و در اختیار فیفا قرار می‌دهد. آنها اخبار رسانه‌های عربی، چینی ، انگلیسی و... را هم به طور کامل زیر نظر دارند و هر اتفاقی در کشورهای مختلف بیفتد، سریعا گزارش آن را به فیفا می‌دهند. تمام کشورهای طرف حساب فیفا هم می‌دانند شرکت رادار اسپورت چند سالی است با فدراسیون جهانی فوتبال کار می‌کند. به همین خاطر مراقب هستند.»
این‌که فدراسیون سرانجام روز سه‌شنبه چه جوابی به نامه فیفا خواهد داد، نامشخص است، ولی تاج به وزیر ورزش تاکید کرده بحث تعلیق جدی است و اگر نتوانند پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهند شد. تاج در این باره گفته: «فیفا تمام مصاحبه‌ها را دیده و همه اخبار را دارد.»