بی ریا به یاد شهدا

لحظات ماندگار علی علیپور در پرسپولیس

بی ریا به یاد شهدا



 علی علیپور و جدایی از پرسپولیس.این بازیکن که چند سالی در این تیم درخشیده بود سرانجام روز گذشته با انتشار پستی از همه پرسپولیسی‌ها خداحافظی کرد تا بار و بندیلش را برای سفر به پرتغال برای بازی در تیم ماریتیمو ببندد. همان تیمی که امیر عابدزاده دروازه‌بانش است؛ این در حالی است که علیپور گفته بود اگر خواسته‌هایش تامین شود در پرسپولیس می‌ماند. با این حال احتمالا خواسته‌های او مورد قبول مدیریت باشگاه قرار نگرفته است. با همه این شرایط چند لحظه ماندگار که این مهاجم قائمشهری از خود در ذهن هواداران به یادگار گذاشته است را به تصویر کشیده‌ایم؛ لحظاتی که بدون شک از یاد آنها نخواهد‌رفت.
دربی 81 را پرسپولیس برد آن هم با گلزنی جوانی به نام علی علیپور. آن زمان علیپور 19 سال و 186 روز داشت و توانست اولین گلش در تاریخ دربی را وارد دروازه استقلال کند. آن سال نخستین نیم فصل حضور برانکو در پرسپولیس بود و تیمش توانست با همین تک گل رقیب سنتی خودش را شکست دهد. علیپور در آن دربی لقب جوانترین گلزن را که متعلق به مهدوی‌کیا بود به خودش اختصاص داد.
در بازی رفت نیمه‌نهایی مقابل السد در سال 2019 علیپور از وسط زمین یک توپ‌ربایی خوب انجام داد. با گام‌هایی بلند و دریبل‌هایی که زد مدافعان السد را به‌هم ریخت تا آنها مجبور شوند روی این مهاجم خطا کنند. خطایی که با سرنگونی او در محوطه جریمه همراه بود و داور نقطه پنالتی را نشان داد. این پنالتی را خود علیپور وارد دروازه السد کرد تا سکانس پایانی بازی را طور دیگری تغییر بدهد.
در دربی 86 در آبان 96، دقیقه 22 روزبه چشمی روی علی علیپور خطایی کرد که داور نقط پنالتی را نشان داد. ورزشگاه منفجر شده بود و جو داشت ملتهب می‌شد که علیپور توپ را وارد دروازه رقیب کرد. او مجموعا 4گل به استقلال زد تا حسابی  خودش را در دل هواداران جا کند.
بازی با الدحیل قطر که یکی از تیم‌های غول در آسیاست محال است از ذهن پرسپولیسی‌ها پاک شود. بازی در تهران بود و تیم نیاز داشت که حتما این بازی را با نتیجه 2 بر صفر برنده شود. اما سرخپوشان یک گل دریافت کردند تا کار برای صعود سخت‌تر شود. در آن بازی همه ستاره بودند اما روز،روز علی علیپور بود. سید جلال که بازی را به تساوی کشاند نوبت علی علیپور شد تا در نقش یک ستاره ظاهر شود. فرار زیبای او و دریبلی که زد مدافعان الدحیل را از بازی خارج کرد تا پاس گل زیبایش بشار رسن را در موقعیت گلزنی قرار دهد. آن بازی که سرانجام با گل سوم گادوین منشا همراه شد در ذهن سرخپوشان حک شده است.
در لیگ برتر نوزدهم و در ورزشگاه آزادی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی مساوی  کرد، اما می‌توانست برنده دربی باشد. در این بازی سرخپوشان در دقایق آخر صاحب یک ضربه پنالتی شدند و علی علیپور پشت این ضربه ایستاد. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که او بخواهد پنالتی را چیپ بزند، اما زد و آنقدر بد زد که حامد لک حتی از جایش تکان نخورد تا به راحتی توپی را که علیپور چیپ زده بود به آغوش بکشد. این چیپ آنقدر نفس‌گیر بود که باعث شد هواداران پرسپولیس پس از این تساوی به علی علیپور حمله کنند و چند روز سخت را برای این بازیکن رقم بزنند.
در پایان لیگ برتر هفدهم علی علیپور توانست با 19 گل زده آقای گل این رقابت‌ها شود. او که جایزه کفش طلا را هم به خودش اختصاص داد در دو فصل قبل‌تر هم یکی از ستاره‌های تیمش بود اما زیر سایه مهدی طارمی قرار داشت و بیشتر به عنوان مهاجم دوم به زمین بازی می‌آمد. با این حال عنوان آقای گلی او به سینه تاریخ لیگ‌برتر ایران سنجاق شده است.
در تمام مسابقاتی که علی علییور برای تیمش گلزنی کرده است عکس یک شهید را زیر پیراهنش نشان داده است. اما شهیدی هست که علیپور چند بار عکس او را نشان داده است. تصویری که علیپور نشان داد، شهید علی عیسی‌پور متولد روستای کبود‌کلا بابل است. این شهید متولد اول فروردین سال 1342 در 24 سالگی در 29 آبان 1366 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. محل شهادت این شهید، ماووت عراق و در عملیات نصر 4 بود.