تكرار اتفاق ماسك برای واكسن آنفلوآنزا

تكرار اتفاق ماسك برای واكسن آنفلوآنزا


نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به افزایش تقاضا برای واكسن آنفلوآنزا گفت: نگران هستیم كه اتفاق ماسك برای واكسن آنفلوآنزا تكرار شود.
 به گزارش مهر، علی فاطمی افزود: شركت‌های پخش برای سفارش واكسن به داروخانه‌ها آمده‌اند اما فعلا از توزیع خبری نیست.
وی با اشاره به افزایش تقاضا برای تهیه واكسن آنفلوآنزا در كشور عنوان كرد: متاسفانه سهمیه‌ای كه برای هر داروخانه در نظر گرفته‌اند، می‌تواند جوابگوی نیاز پرسنل داروخانه باشد زیرا پرسنل داروخانه‌ها در مواجهه با مردم و بیماران قرار دارند و می‌بایست این واكسن را بزنند.فاطمی با اشاره به این‌كه حجم زیادی از واكسن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به‌صورت رایگان در اختیار بیماران خاص قرار می‌گیرد، ادامه داد: مردم توقع دارند این واكسن را از داروخانه‌ها تهیه كنند، درحالی‌كه شاید سهمیه هر داروخانه به ۱۰ عدد واكسن هم نرسد.
نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: در این شرایط، همان اتفاقی كه برای ماسك در داروخانه‌ها افتاد، برای واكسن آنفلوآنزا هم تكرار خواهد شد و با حجم زیادی از تقاضا و كمبود واكسن مواجه می‌شویم.
فاطمی درباره قیمت واكسن نیز افزود: با توجه به این‌كه افزایش قیمت ارز دولتی را نداشته‌ایم، به نظر نمی‌رسد قیمت واكسن آنفلوآنزا بیشتر از ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان برای امسال باشد.