کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 مرد اعدامی که 14 سال در زندان استان فارس بود، در آستانه اربعین از سوی اولیای‌دم بخشیده شد. این مرد اعدامی فروردین85 با پسر 18ساله‌ای درگیرشده و او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود که از آن زمان و بعد از دستگیری روانه زندانی در استان فارس شده بود. سرانجام با گذشت 14سال از این جنایت، با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف داراب خانواده مقتول در آستانه اربعین حسینی قاتل فرزندشان را بخشیدند و مرد اعدامی نجات یافت.
 نوجوان ۱۴ساله‌ای که با ترفند کانال‌های صیغه‌یابی از مردم کلاهبرداری کرده بود، در مازندران دستگیر شد. با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنها از طریق کانال‌های صیغه‌یابی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در ادامه تحقیقات رد متهم 14 ساله‌ای در این پرونده به دست آمد و او بازداشت شد. در تحقیقات معلوم شد که او با این ترفند از مردم در سراسر کشور 500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.
 چهار عضو باند شرارت معروف به عقاب‌های پایروند که تحت تعقیب پلیس کرمانشاه بودند بازداشت شدند. پس از ارجاع چند مورد شکایت به پلیس امنیت عمومی در ارتباط با شرارت‌های اعضای این باند که باعث ایجاد رعب و وحشت برای مردم شده بودند، تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد. در جریان تحقیقات رد سه نفر از متهمان به دست آمد و آنها بازداشت شدند. این در حالی بود که سرکرده باند همچنان متواری بود. سرانجام مخفیگاه این متهم 27 ساله در شهر ملارد در غرب استان تهران به‌دست آمد و این متهم بعد از یک‌سال فرار بازداشت شد. تحقیقات نشان داد که اعضای این باند در زمینه ضرب و جرح، رعب و وحشت، قدرت‌نمایی با شمشیر، اخلال در نظم و امنیت عمومی، تخریب اموال و اخاذی و زورگیری مرتکب جرایمی شده بودند. حتی آنها تصاویر قدرت‌نمایی پوشالی خود و اقدامات مجرمانه‌شان را نیز در فضای مجازی منتشر می‌کردند.
اعضای باندی که با جعل عنوان یک ارگان نظامی خودروهای داخلی و خارجی می‌فروختند، بازداشت شدند. هفته گذشته ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت متوجه فعالیت غیرقانونی شرکتی شدند که با جعل عنوان یک سازمان نظامی و استفاده از سربرگ‌های آن اقدام به خرید و فروش خودروی خارجی و داخلی می‌کردند. ماموران دو نفر از اعضای این باند را در دفترکاری در خیابان جلال‌آل‌احمد دستگیر کردند. در بازررسی از دفتر این شرکت تعداد زیادی تجهیزات و سربرگ‌های نظامی جعلی کشف شد. تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای باند در حالی ادامه دارد که فعلا میزان کلاهبرداری این باند سه میلیارد تومان برآورد شده‌است.
مردی در جریان درگیری با خواهرزاده‌اش او را به قتل رساند. این درگیری خانوادگی در منطقه ییلاقی روستای دیزگاه بخش مرکزی تالش رخ داد. زمانی که ماموران انتظامی در محل حاضر شدند و در جریان تحقیقات پی بردند که دایی مقتول دارای باغی بوده که احشام خواهرزاده‌اش به باغ او وارد شده و بر سر این موضوع میان آنها اختلاف و درگیری رخ داده و دایی خانواده سنگی را به طرف خواهرزاده‌اش انداخته و باعث مرگ وی شده است.
 محمد قاسمی، هوادار تیم فوتبال پرسپولیس در روستای اسلام‌آباد بعد از برتری تیم فوتبال پرسپولیس برابر النصر فوت شد. این مرد از پیشکسوتان فوتبال روستای اسلام‌آباد شهرستان رودان بود. او دقایقی بعد از برتری تیم فوتبال پرسپولیس برابر النصر عربستان در نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا از شدت هیجان دچار ایست قلبی و فوت شد.
  اتصالی سیم شارژرگوشی تلفن همراه در خانه، باعث برق‌گرفتگی و مرگ پسر دانشجو در تهران شد. ساعت 18 سیزدهم مهر امسال، زنی با دیدن پیکر پسرش که کنار سه‌راهی برق و شارژر تلفن همراهش افتاده بود، به او نزدیک شد و دریافت او دچار برق‌گرفتگی شده است. سریع با اورژانس تماس گرفت و تیم امدادی در محل حادثه در شرق تهران حاضر شدند و با معاینه پسر جوان دریافتند او به خاطر برق‌گرفتگی جان باخته است. با بررسی صحنه توسط ماموران مشخص شد، سیم شارژر گوشی تلفن همراه او خراب بوده و زمانی که پسر دانشجو کنار گوشی خود به خواب رفته، صورتش روی سه‌راهی که در برق بوده افتاده و اتصالی سیم شارژر، باعث برق‌گرفتگی پسر جوان و مرگ او شده است.  ماموران از مادر جوان فوت‌شده نیز تحقیق کردند که او گفت: «پسرم دانشجو بود، آن روز از باشگاه به خانه بازگشت و به اتاقش رفت تا کمی استراحت کند. من برایش عصرانه درست کردم و هنگامی که به سراغش رفتم، متوجه برق‌گرفتگی او شدم.