جزئیات دعوت دانش‌آموزان به چالش مومو

جزئیات دعوت دانش‌آموزان به چالش مومو


رئیس مركز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به تشریح ماجرای ارسال كلیپ‌های مومو برای دانش‌آموزان پرداخت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سرهنگ علی‌‌محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار داشت رسیدگی به ارسال پیام‌ها و كلیپ‌های موسوم به مومو به صورت ویژه در دستور كار پلیس فتا قرار گرفته و به‌زودی افراد داخلی كه هدف‌شان اذیت و آزار دانش‌آموزان بوده است، گرفتار قانون می‌شوند.
وی از والدین درخواست كرد: در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنها صحبت كرده و نگرانی آنها را كاهش دهند، چراكه والدین درك بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی دارند.
سرهنگ رجبی افزود: در روزهای اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های كشور به‌خصوص استان‌های جنوبی بوده‌ایم و برخی كاربران كه بیشتر آنها دانش‌آموز بوده‌اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت كرده‌اند؛ دریافت پیام‌ها و كلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیكیشن واتس‌ اپ صورت گرفته است. مومو یك اكانت واتس‌اپ است كه در ابتدا كاربر، یك لینك تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفت‌وگو از سوی حساب كاربری مومو فرد به رفتارهای خطرناك دعوت می‌شود.
وی گفت: برخی كاربران واتس‌اپ از حساب‌های كاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیام‌هایی را به زبان فارسی دریافت كرده بودند كه از آنها خواسته شده بود در چالش مومو شركت كنند؛ بررسی‌های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است. متاسفانه برخی خانواده‌ها در پی ارسال پیام‌ها و كلیپ‌های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهكارهای فنی و صحبت با آنها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل كرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده‌اند.