کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

زنی كه در نجف‌آباد بدون حجاب اقدام به دوچرخه‌سواری كرده بود، بازداشت شد. این زن كه در روزهای اخیر در یكی از میادین شهر نجف‌آباد اقدام به قانون‌شكنی عمدی كرده و هنگام دوچرخه‌سواری به صورت علنی اقدام به كشف حجاب و تهییج احساسات شهروندان كرده بود، دستگیر شد. تحقیقات از او ادامه دارد تا مشخص شود چرا دست به این اقدام زده است.
متهم سابقه‌دار كه با اجاره یكروزه واحد‌های تجاری و بی‌هوش كردن مردم با دو همدستش اموال آنها را سرقت می‌كرد بازداشت شد. بیست و نهم مرداد امسال زنی به كلانتری قلهك آمد و از مردی شكایت كرد و گفت: برای خرید لباس به مزونی در یك مجتمع تجاری رفته بودم كه متصدی آنجا آبمیوه به من تعارف كرد، بعد از نوشیدن آن بی‌هوش شدم و در بیمارستان به‌هوش آمدم. خودرو، دو دستگاه گوشی تلفن‌همراه و اموالم سرقت شده بود. به محل مزون رفتم كه فعالیت دیگری در آنجا شروع شده و از فروشندگان آنجا خبری نبود. تحقیقات در دستور كار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در جریان تحقیقات معلوم شد كه مزون، اجاره‌ای بوده و متهم با مدارك جعلی واحد تجاری را اجاره كرده و بعد از سرقت محل را به مالك تحویل داده و رفته‌است. متهم كه با همدستی یك زن و مرد دست به این كار زده بود ، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. در جریان تحقیقات ماموران پی بردند رد متهمان در پرونده‌های دیگری نیز وجود دارد كه به بهانه‌های كاریابی و اخذ مجوز موسسات از افراد سرقت كرده‌اند. سرانجام رد متهم سابقه‌دار به نام قاسم در این پرونده به دست آمد. چند روز پیش مخفیگاه او در حوالی اتوبان اشرفی اصفهانی به دست آمد و بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات پلیسی به 15 فقره سرقت با همدستی دو نفر از دوستانش به نام‌های سیامك و الناز به شیوه بیهوش كردن شاكی در قالب مزون لباس، وعده كاریابی و اخذ مجوزهای موسسات اعتراف كرد. تحقیقات نشان داد كه متهم و همدستانش از این راه 8 میلیارد تومان سرقت انجام داده‌‌اند.
 واژگونی اتوبوس در محور قم-كاشان منجر به مرگ شش نفر و مصدومیت 15 نفر دیگر شد. این اتوبوس از تهران به مقصد زاهدان در حركت بود كه ساعت 12 و 40 دقیقه دیروز - سه‌شنبه - در كیلومتر ۴۰ محور قم-كاشان واژگون شد.
با گزارش این موضوع به پلیس و اورژانس، نیروهای امدادی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در محل حاضر شدند.  امدادگران اورژانس  متوجه شدند  شش نفر به دلیل شدت  صدمات در این  تصادف فوت شده‌اند كه  اجساد آنها به پزشكی قانونی منتقل شد.  15 نفر از سرنشینان اتوبوس نیز که مصدوم شده بودند به بیمارستانی در شهر قم منتقل شدند که حال چند نفرشان وخیم است. به گفته مدیر مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كاشان، سرنشینان اتوبوس واژگون‌شده حامل اتباع پاكستانی بوده‌اند و تلاش پزشكان برای نجات افراد بستری‌شده در بیمارستان
ادامه دارد.
مرد جوان در مسجد سلیمان با شلیك گلوله به قتل رسید. فردی با پلیس مسجد سلیمان تماس گرفت و خبر داد كه فردی كه همسایه‌شان بوده به قتل رسیده‌است. زمانی كه ماموران در محل حاضر شدند، متوجه شدند این مرد با شلیك گلوله به قتل رسیده‌است. معلوم نبود او توسط چه كسی و چطور به قتل رسیده‌است. تحقیقات پلیسی برای دستگیری عامل این جنایت و رازگشایی از انگیزه او در این باره ادامه دارد.
نزاع خانوادگی در شهر اروندكنار به مرگ دو نفر منجر شد. وقوع این نزاع خانوادگی در شهر اروندكنار آبادان به پلیس از سوی مردم گزارش شد. ماموران انتظامی در محل حاضر شدند و با تحقیقات اولیه متوجه شدند درگیری میان دو گروه از جوان‌ها رخ داده كه باعث شده از هر طرف یك نفر به قتل برسد.
بررسی‌‌های اولیه نشان می‌داد كه درگیری خانوادگی بوده است. همچنین چهار نفر از مرتبطین در این جنایت بازداشت شدند.