10 سال زندان  مجازات قتل با ادعای آزار شیطانی

10 سال زندان مجازات قتل با ادعای آزار شیطانی

پسر جوان كه مدعی است برای رهایی از آزار و اذیت‌های شیطانی دوستش، او را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم به 10 سال زندان محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، زنی جوان نهم خرداد ‌سال 97 ماموران را از ناپدید‌شدن ناگهانی پسرش به نام كیوان باخبر كرد و گفت: عصر امروز پسرم با یكی از دوستانش به نام آرش از خانه بیرون رفت، اما هر‌چه منتظر ماندیم، بازنگشت. به خاطر طولانی شدن غیبت او به ماجرا مشكوك شده و تصمیم گرفتیم شكایت كنیم.
در ادامه ماموران آرش را برای تحقیقات احضار كردند كه او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت: برای رهایی از آزارهای و تهدیدهای كیوان، او را سوار ماشین كرده و با ضربه‌های چاقو كشتم و جسدش را در حوالی فرودگاه امام آتش زدم.
با تكمیل تحقیقات پرونده برای محاكمه به دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد و متهم در شعبه دهم پای میز محاكمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه اولیای‌دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص كردند.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من و مقتول دوستان دوران مدرسه بودیم. كیوان مورد اعتماد مسؤولان مدرسه بود و كلید دفاتر را داشت و توانسته بود به سؤالات امتحانی دسترسی پیدا كند. برای رسیدن به سؤالات امتحانی با او دوست شدم و به خانه‌شان رفت و آمد داشتم. او عكسی خصوصی از من به دست آورد و با تهدید به انتشار عكس، به من تعرض كرد. مدتی بعد متوجه شدم كه مزاحم خواهرم شده‌است. روز حادثه با ماشین به‌دنبالش رفتم و به سمت فرودگاه امام رفتیم. او دوباره تهدیدهایش را شروع كرد كه عصبانی شده و با مشت ضربه‌ای به صورتش زدم. بعد با چاقو ضربه‌ای به او زدم. وقتی جان باخت به حاشیه جاده رفته و چاله‌ای حفر كرده و جسد را داخل آن انداخته و با بنزین آتش زدم. بعد هم برای تغییر مسیر تحقیقات، كیف پول و انگشترش را سرقت كردم.
در ادامه متهم یك نفر دیگر از دوستانش را معرفی كرد و گفت: این دوستم هم از سوی كیوان مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.
پس از این ادعا پسر جوان احضار شد و در تحقیقات حرف‌های متهم را تایید كرد و گفت: مقتول علاوه بر آرش، مرا هم مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
مادر مقتول در پاسخ به این ادعا گفت: پسرم اهل دعوا بود، اما این ادعا كه او در خانه دوستانش را آزار می‌داد، صحت ندارد.
در ادامه قضات‌وار شور شده و پدرام را از قصاص معاف و به پرداخت دیه و سه سال زندان محكوم كردند. او به‌خاطر جنایت بر میت هم به پرداخت یك‌دهم دیه و 31 ضربه شلاق محكوم شد. با اعتراض اولیای دم به حكم مجازاتش پرونده به دیوان‌عالی كشور ارسال شد كه قضات دیوان به حكم نقص گرفته و خواستار بررسی روابط كاری متهم و مقتول شدند. دیروز آرش برای دومین بار پای میز محاكمه قرار گرفت. این در حالی است كه چند روز قبل توانسته بود رضایت اولیای‌دم را كسب كند.
آرش در این جلسه گفت: از سلطه‌گری كیوان خسته شده بودم. او تهدید كرده بود اگر به خواسته‌هایش تن ندهم سراغ خواهرم می‌رود. روز قتل، قصد كشتن او را نداشتم برای ترساندن كیوان با خودم چاقو بردم و فكر نمی‌كردم یك ضربه باعث مرگ او شود.
قضات برای تصمیم‌‌گیری وارد شور شده و او را به پرداخت دیه و 10 سال زندان محكوم كردند.