می‌دانستم بازی در پورتو راحت نیست

کونسیسائو اعتماد کرد، مهدی گل زد

می‌دانستم بازی در پورتو راحت نیست

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو سرانجام فهمید برای باز کردن گره خط حمله تیمش، به مهدی طارمی نیاز دارد. در دیدار این هفته پورتو و پورتیموننزه در لیگ پرتغال، دو تیم یک بریک مساوی بودند که مهدی در دقیقه 32 وارد زمین شد. کونسیسائو تصمیم گرفت اوریبه، فوروارد تیمش را بیرون بکشد و مهدی را وارد زمین کند. این بهترین تعویض او بود. طارمی در نیمه‌اول چندبار خط دفاع پورتیموننزه را به هم ریخت تا این‌که در دقیقه‌اول نیمه دوم، روی سانتر ارسالی از جناح راست تیمش، بی‌محابا و بدون ترس از پای مدافع حریف، ضربه سر زد و دروازه حریف را گشود. با درخشش مهدی، بازی برگشت و پورتو در نهایت یک گل دیگر هم زد تا 3 بر یک برنده باشد.

 تشکر از مهدی
درخشش طارمی با تمجید هواداران پورتو در فضای مجازی همراه شد. هواداران ایرانی هم به پیج باشگاه پرتغالی هجوم بردند و به مهدی طارمی تبریک گفتند. کلید واژه اکثر پیام‌ها این بود که اگر مهاجم ایرانی بازی کند، گل‌های بیشتری هم می‌زند. کونسیسائو هم بعد از بازی در رختکن از مهدی تشکر کرد.
 جایزه مهم نیست!
رسانه‌های پرتغال بعد از بازی دیروز به تعریف و تمجید از مهدی پرداخت. هر چند سایت گل‌پوینت او را دومین بازیکن برتر زمین معرفی کرد، ولی پس از مسابقه مسؤولان برگزاری، جایزه ارزشمندترین بازیکن را به مهدی دادند. طارمی لبخندی می‌زند و می‌گوید: «جایزه مهم نیست. مهم سه امتیاز بود که به دست آوردیم.»
 تعویضی که جواب داد
خبرنگاران به‌سرعت بعد از بازی به کنفرانس مطبوعاتی رفتند تا از کونسیسائو درباره بازی بپرسند، اما او نیامد تا ویکتور برونو دستیارش مقابل آنها بنشیند. او درباره تعویض طارمی و درخشش او چنین حرف‌هایی زد: «با ورود طارمی سعی کردیم وزنه‌ای در خط جلو داشته‌باشیم، یک بازیکن تهاجمی که در جلو حفظ توپ می‌کند و کسی که هنگام حمله به دروازه موثرتر است. این برنامه را ما چیده‌بودیم. صادقانه هم دلیل آن را گفتم همان‌طور که از ابتدا بوده‌ام. تصمیمات بزرگ از قبل در باشگاه تعریف شده‌است و من فکر می‌کنم این تعویض موثر بود. این تعویض هیچ ارتباطی با ماتئوس اوریبه به تنهایی ندارد با این‌که او عملکرد متوسطی داشت. وقت تعویض بود و بازی چنین تعویضی را از ما می‌خواست که خدا را شکر جواب هم داد.»
 کلی بازیکن خوب داریم
حالا خبرنگاران سر وقت مهدی رفتند تا حرف‌های او را بشنوند: «من خیلی خوشحالم از این‌که گل زدم و به تیمم کمک کردم. تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین نمایشم را به طرفداران نشان دهم. من بیشتر از اینها را برای خودم و تیمم می‌خواهم. با همدیگر، ما امیدواریم به بهترین نتایج دست پیدا کنیم.» طارمی یک روز بعد از بازی به خبرنگار جام‌جم هم می‌گوید: «این‌که من فیکس باشم یا نه، تصمیم مربی است؛ ولی من در این مدت سعی کردم تا از هر نظر آماده باشم. از روز اول می‌دانستم بازی کردن در پورتو به این راحتی نیست. کلی بازیکن خوب در تیم ما وجود دارد. من هم در این مدت تلاش کردم تا پیشرفت کنم. به نظرم حضور در پورتو خیلی به فوتبالم کمک کرده و باعث شده چیزهای جدیدی یاد بگیرم. این گلزنی وظیفه من بود ولی حالا انگیزه‌ام را برای ادامه راه بیشتر می‌کند.»


پشت پرده غیبت طارمی در تیم‌ملی
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی نام مهدی طارمی را در فهرست جدید تیم‌ملی قرار نداد. برای همه عجیب بود چرا او نیست؛ ولی خبرهای رسیده حکایت از یک توافق دارد. طارمی دفعه قبلی که به تیم‌ملی ملحق شد، زمان زیادی را در پورتو از دست داد و در واقع یکی از دلایل تداوم نیمکت‌نشینی‌اش همین بود. سفرهای طولانی با تیم‌ملی او را به‌شدت خسته کرد. در هفته گذشته اسکوچیچ و مهدی با هم صحبت کردند و به این توافق رسیدند که او در اردوی پیش روی تیم‌ملی غایب باشد. روزنامه آبولا پرتغال هم روز گذشته این خبر را تایید کرد.