نام فغانی از فهرست داوران ایران خط خورد!

نام فغانی از فهرست داوران ایران خط خورد!


روز یکشنبه فدراسیون‌فوتبال اسامی داوران بین‌المللی خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد که نام علیرضا فغانی در این بین دیده نمی‌شود. این در حالی است که دو هفته قبل رسانه‌ها اعلام کردند نام فغانی در فهرست هست و حتی این داور در گفت‌وگو با جام‌جم اعلام کرد مگر قرار بوده نامش نباشد؟!
حالا اما اتفاق جدیدی افتاده‌است. بعد از انتصاب فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته‌داوران، او و دیگر اعضا جلسه‌ای را برگزار کردند و به‌راحتی روی نام فغانی خط قرمز کشیدند؛ در واقع روی نام داوری که شانس قضاوت فینال جام‌جهانی را دارد. فغانی در حال حاضر پرافتخارترین داور قاره آسیا به حساب می‌آید. او فینال المپیک، فینال جام باشگاه‌های‌جهان و رده‌بندی جام‌جهانی را قضاوت کرده‌ و افتخاراتش حتی از خیلی از داوران مطرح جهان بیشتر است. کمیته‌داوران اما تصمیم گرفت چشم خود را روی این افتخارات ببندد و فغانی را خط بزند. این داور روزگذشته تمایلی به صحبت‌کردن در این‌باره نداشت. همچنین فریدون اصفهانیان به خاطر آن‌که به رسانه‌ها پاسخگو نباشد، تلفن‌همراهش را از دسترس خارج کرده‌بود. تلاش‌های خبرنگار جام‌جم برای گفت‌وگو با دیگر اعضای کمیته‌داوران هم بی‌سرانجام باقی ماند. تنها یکی از مسؤولان بلندپایه فدراسیون که دوست نداشت نامش فاش شود با تایید این خبر گفت، فغانی قطعا از فهرست کنار گذاشته شده‌است.
به این ترتیب ایران یکی از شانس‌های اصلی داوری‌اش را برای حضور در جام‌جهانی حذف کرد. هنوز مسؤولان کمیته‌داوران درباره این تصمیم جنجالی توضیحی نداده‌اند.