تجربه‎ای جدید از  مرکز تماس عمومی

شرکت «مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات همگامان» خدمات ویژه شهروندی و مرکز تماس عمومی را برای رفاه حال شهروندان ایجاد کرده است

تجربه‎ای جدید از مرکز تماس عمومی

شركت «مهندسی شبكه و فناوری اطلاعات همگامان» سال 1383، با تلاش گروهی از متخصصان صنعت فناوری اطلاعات در شهر تبریز تاسیس شد. در سال‎های اول نیروهای جوان بنیانگذار شرکت همه تلاش و انرژی خود را در اخذ پروژه‎های متعدد در سطح کشور متمرکز کردند و سود به‌دست‌آمده را برای ارتقا و توسعه فعالیت‎های شرکت سرمایه‎گذاری می‎کردند. به‌مرور زمان و طی تقریبا 10 سال فعالیت، توانستند فضای کسب‎وکار و نیروهای کاری خود را افزایش دهند. به‌طوری‌که امروز دفاتر تهران، تبریز و مراکز تماس و مجتمع تولیدی شرکت واقع در شهرک سرمایه‎گذاری خارج از تبریز فعال‌شده و بالغ‌بر 1500 مترمربع فضا و بیش از 80 نفرپرسنل را جای می‎دهد. این مجموعه پاسخگویی به نیازهای مرتبط با فناوری اطلاعات شركت‌ها و سازمان‌های مختلف، تولید نرم‌افزارهای اداری، مالی و بازرگانی و ارائه مشاوره، طراحی و اجرای پروژه‌های مهندسی شبكه و امنیت اطلاعات را به‌عنوان فعالیت اصلی خود برگزیده است. در حال حاضر زمینه‎های فعالیت شرکت همگامان را در سه بخش مرکز تماس عمومی، تولید و توسعه نرم‌افزارهای تخصصی و عمومی و طرح ملی خدمات شهروندی (خوش) می‎توان تقسیم کرد.

مرکز تماس عمومی (کانتکت سنتر)
داستان شکل‎گیری مرکز تماس عمومی همگامان به توفان شدید تهران در خرداد 93 باز می‎گردد. ابوالفضل محمدی قدیم، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره همگامان می‎گوید: «درختی مقابل خودرویم سقوط کرده و مسیر را بسته بود. با سامانه 137 شهرداری تماس گرفتم ولی پاسخگو نبودند. در آن لحظه نمی‎دانستم چه باید کنم. فردای روز حادثه به شهرداری مراجعه کردم تا اعتراض کنم. استدلال شهرداری این بود که نمی‎تواند مرکزی داشته باشد برای حوادثی که به مدت چند ثانیه و هرچند سال یکبار اتفاق می‎افتد. استدلال غلطی هم نبود ولی در دنیا راهکاری وجود دارد به نام «مراکز تماس عمومی» و از اینجا بود که ایده راه‎اندازی مرکز تماس همگانی به فکرم رسید.»
«شرکت مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات همگامان» اولین مرکز تماس عمومی ایران و قادر است خدمات مرکز تماس را برای تمام واحدهای بخش دولتی و خصوصی ارائه کند و همچنین به‏عنوان مرکز تماس معین تهران، جهت دریافت تماس‎های اضافی یا در زمان‎های بروز حوادث غیرمترقبه تعیین شده است. این مركز به‏دلیل ضرورت تمركززدایی از کلانشهر تهران به‎علت محدودیت منابع انرژی، انواع آلودگی‎ها و ایجاد اشتغال در شهرهای کم‌برخوردار، دفاتر نمایندگی خود را در کل کشور توزیع کرده است. محمدی قدیم دراین‎باره در ادامه می‎افزاید:« عوامل عمده انگیزشی برون‎سپاری فعالیت‎های بنگاه‎های اقتصادی و بخش دولتی در کشور به‎علل کاهش بهای تمام‌شده خدمت و افزایش کیفیت خدمات بهره‎برداری است و با به‌اشتراک‌گذاشتن منابع، امکان پاسخ‎گویی هم‌زمان ضریب بیشتری از تماس‎ها برای بخش‎های دولتی و خصوصی فراهم می‎شود.»
این مجموعه در رزومه فعالیت خود پروژه رجیستری موبایل ایران و طرح مالیات بر مشاغل خودرو سازمان امور مالیاتی را عهده دار بوده و در حال حاضر نیز به‎عنوان مرکز تماس شرکت خودروسازی سایپا و امداد سایپا و سایر شرکت‌های داخلی پاسخ می‎دهد. همچنین در عرصه بین‎المللی به‎عنوان مرکز تماس سامسونگ در ایران، کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی فعالیت می‎کند. از هر جای ایران یا کشورهای اروپایی و آمریکایی عضو این طرح، اگر با شماره مرکز ارتباط با مشتریان سامسونگ تماس بگیرید، کارشناسان متخصص، حرفه‎ای و آموزش‌دیده همگامان به شما چه به زبان فارسی یا هر زبان دیگری مثل انگلیسی و عربی، هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه‎روز آماده پاسخ‎گویی هستند. محمدی قدیم درباره امکان صادرات این خدمت به سایر کشورها می‎گوید: «درصورت رفع موانع قانونی و حمایت در تجهیز زیرساخت‎ها، صادرات این خدمت، ارزآوری بسیار قابل‌توجهی برای کشور خواهد داشت.»
خدمات ویژه شهروندی (خوش)
این خدمت دربرگیرنده همه سرویس‎های مرتبط با نیازهای شهروندان شامل خدمات شهروندی، و کلیه خدمات نیابتی اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به بخش‎های دولتی، عمومی و خصوصی کشور است. این پروژه تحت نام تجاری «خوش» فعالیت خود را از تهران و تبریز و 9 شهر دیگر آغاز کرده است و قصد دارد به‌زودی در 70 شهر و 459دفتر نمایندگی، فعالیت خود را ادامه دهد.
هدف خوش، کاهش ترددهای غیرضروری در کشور، به‎خصوص در زمان همه‎گیری کروناست. اگر کاری را باید در شهر دیگری انجام دهید و به هر دلیلی خودتان نمی‎توانید مراجعه کنید یا خارج از کشور هستید، «خوش» به نیابت از شما کارتان را انجام خواهد داد. برای مثال اگر در شهر دیگری نیاز به کارپردازی الکترونیکی (خرید کالا از شهرهای دیگر)، گرفتن مدارک و گواهینامه‎های تحصیلی، امور بیمه، مراجعه به سازمان‏های مختلف، تهیه نسخه‏های پزشکی و داروهای کمیاب، گرفتن کارت پایان خدمت، خرید قطعات یدکی خودرو و ... دارید، «خوش» بهترین گزینه پیشنهادی است. شما می‎توانید از طریق راه‎های گفته‌شده درخواست خود را هفت روز هفته در روزهای تعطیل و کاری به‎صورت 24ساعته ثبت کنید. «خوش» دستیاری متخصص را برای درخواست شما به شهر موردنظر اعزام و به آن رسیدگی خواهد کرد. در حال حاضر، این طرح فقط به ارائه خدمات نیابتی آفلاین اشاره دارد. منظور از خدمات آفلاین آن دسته خدماتی هستند که متقاضی نیازی به انجام فوری ندارد و  حداقل 24ساعت قبل برای ثبت درخواست خود اقدام می‎کند. دفاتر نمایندگی «خوش» در خارج از کشور و در نقاطی مانند شنجن در چین، تورنتو در کانادا، ورشو در لهستان، استانبول در ترکیه، کابل در افغانستان و در نیوزلند نیز دایر شده‎اند و در آینده‎ای نزدیک در 80 نقطه دیگر از دنیا که تردد زیادی دارند نیز راه‎اندازی خواهد شد. خدمات خوش با مجوزهای کسب شده از سازمان‎ها و ارگان‎های اجرایی برای کسب اعتماد شهروندان در ارائه خدمات، شاخص‎های سرعت، امنیت و حفظ حریم خصوصی را سرلوحه کار خود قرار داده و خواهد داد. اگر قصد دارید نماینده «خوش» در شهرتان باشید، با آنها در تماس باشید.



تولید و توسعه نرم‎افزارهای عمومی و تخصصی

در حوزه تولید نرم‎افزار «شرکت مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات همگامان» بسته‏های نرم‏افزاری متعددی را به‎صورت بسته‎بندی و در دو بخش عمومی و خصوصی و همچنین به سفارش مشتریان تولید و ارائه می‎کند.
از نرم‌افزارهای تولیدشده همگامان می‎توان به نرم‎افزار تحت وب وصول عوارض خودرو ویژه شهرداری‎ها و سایر نرم‎افزارهای مالی و اداری با رویکرد بهای تمام‌شده خدمات، کالا و برنامه‎ریزی تولید و کنترل مواد اشاره کرد. همچنین شرکت موفق شده است خدمات و این نرم‎افزارها را به کشورهای افغانستان و آذربایجان نیز صادر کند. به گفته محمدی قدیم «بزرگ‎ترین رقیب ما در منطقه کارشناسان فنی پاکستان، هند و ترکیه هستند؛ ولی مزیت ما نسبت به آنها پایین‌بودن بهای تمام‌شده خدمات و پشتیبانی از نرم‎افزارهاست.»