مجازات مرگ برای دانشجوی دکتری به دلیل قتل نامزد

مجازات مرگ برای دانشجوی دکتری به دلیل قتل نامزد


دانشجوی دکتری کامپیوتر که متهم به قتل نامزدش است، با رد ادعاهایش در جلسه دادگاه به قصاص محکوم شد. متهم در جلسه دادگاه منکر اعترافات قبلی‌اش درباره قتل نامزدش با برق شده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از بهمن سال گذشته با آتش‌سوزی در خانه‌ای در غرب تهران آغاز شد. پس از مهار شعله‌های آتش پیکر دختر جوانی در یکی از اتاق‌ها پیدا شد. با معاینه جسد مشخص شد، او قبل از آتش‌سوزی بر اثر برق‌گرفتگی جان باخته است.
با گزارش پزشکی قانونی، نامزد این دختر که در زمان آتش‌سوزی در پارکینگ خانه حضور داشت بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: در دانشگاه با نامزدم آشنا شده و چهار سال قبل عقد کردیم. روز حادثه با هم جر و بحث کرده و او به اتاق رفت و خوابید. در یک لحظه به ذهنم رسید او را به قتل برسانم. سیم برق را به بدن او وصل کرده و زمانی که از مرگش مطمئن شدم. اتاق را آتش زدم تا با صحنه‌سازی مرگش را آتش‌سوزی نشان دهم.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل و درخواست اولیای دم، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم در شعبه دوم پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم برای داماد سابق خود حکم قصاص خواستند.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: من مرتکب قتل همسرم نشدم و تحت فشار بازجویی به قتل اعتراف کردم. من در انباری بودم که خانه آتش گرفت.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و دفاعیات متهم در جلسه محاکمه را وارد ندانسته و او را به اتهام قتل به قصاص و برای آتش زدن خانه به حبس محکوم کردند.