تشریح اتفاقات سراوان

تشریح اتفاقات سراوان


معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان ‌و بلوچستان جزئیات اتفاقات رخ‌داده در سراوان را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان در جمع خبرنگاران در زمینه تجمع گذر مرزی شمسر سراوان اظهار کرد: با هدف توجه به معیشت مرزنشینان، گذر مرزی در منطقه شمسر سراوان ایجاد شد و سوخت‌برانی که اقدام به انتقال غیرقانونی سوخت می‌کنند در آن‌سوی مرز تجمع کردند. آنان قصد داشتند که از محل گذر رسمی وارد شوند. بیش از دو ساعت مذاکره انجام شد تا در چهارچوب قواعد از این گذر عبور کنند. ظاهرا تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی می‌شود و جمعیت با شکستن در‌های گذر مرزی وارد ایران می‌شوند. در بین آنان چهار مجروح و یک کشته به چشم می‌خورد که در اثر تیراندازی آن سوی مرز بوده است.
محمدهادی مرعشی افزود: در بین جمعیت افرادی از فرصت استفاده و به سمت پاسگاه شمسر ایران حمله کرده  و یک دستگاه موتورسیکلت از ماموران مرزبانی را آتش زده و به سمت خودروهای نظامی نیز سنگ پرتاب کرده و اقدام به ورود به پاسگاه کردند، در نهایت با هجوم جمعیت، ماموران تیراندازی کرده  و تعدادی مجروح شده و جمعیت متفرق می‌شود. مرعشی گفت: در ادامه ماجرا فضای مجازی این موضوع را به دست گرفته و مردم را برای تجمع تحریک می‌کند. تا ساعت ۱۰ امروز- سه شنبه- موضوع کنترل شده بود اما عده‌ای به سمت فرمانداری هجوم آوردند و شیشه‌ها را شکستند و متفرق شدند.
معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان‌و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر دو نفر کشته و شش نفر زخمی داریم. دشمن برای ناامنی مرزها برنامه دارد که باید مرزنشینان کمک کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.