مرور و عبور

مرور و عبور

جان وو کارتون می‌سازد
فیلمساز رزمی‌ساز سینما قصد دارد براساس قصه معروف لاک‌پشت‌های نینجا یک فیلم بلند کارتونی رایا‌نه‌ای بسازد. براساس این قصه در دهه 90 میلادی سه فیلم سینمایی توسط شرکت نیولاین تهیه و با استقبال مردمی هم روبه‌رو شده است. از قرار معلوم وو همیشه طرفدار این لاک‌پشت‌های سبزرنگ بوده و حالا این فرصت را پیدا کرده و می‌خواهد فیلم خودش را براساس ماجراهای آنها مقابل دوربین ببرد. جان وو با ساخت فیلم‌های اکشن هنگ‌کنگی معروف شد. در آمریکا فیلم‌های موفق و پرفروشی مثل تغییر چهره و ماموریت غیرممکن 2 را ساخته و خبرها حاکی از این است که ماموریت غیرممکن 3 را نیز به‌زودی خواهد ساخت. (صفحه 3)
 


 تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران
حمید‌رضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تحریم‌ ایران از سوی کنگره آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌کارگیری تحریم به‌عنوان ابزار سیاست‌خارجی را به‌شدت محکوم می‌‌کند.
آصفی تاکید کرد: تمدید قانون تحریم ایران نشانه نبود منطق در روابط خارجی و تداوم خصومت کنگره و دولت آمریکا با مردم ایران و حاکی از نفوذ صهیونیست‌ها در آن کشور است. در این شرایط موسسه پترولیوم آمریکا نسبت به عواقب خطرناک تحریم‌ها‌ی ایران، عراق و لیبی هشدار داد. این موسسه تاکید کرد: سیاست‌های تحریم آمریکا نه‌تنها شکست خورده است بلکه عواقب بدتری برای کشورهای مصرف‌کننده نفت در جهان در پی خواهد داشت. (صفحه یک)



کمک سازمان ملل به عراق برای پرداخت  غرامت
کمیسیون پرداخت غرامت به قربانیان جنگ خلیج‌فارس سازمان ملل دیروز اعلام کرد سه تا پنج‌میلیون دلار
به عراق اهدا خواهد کرد تا این کشور بتواند خسارت وارده به محیط‌زیست بر اثر جنگ در سال 1991 را پرداخت کند.
خبرگزاری فرانسه نوشت: کمیسیون غرامت سازمان ملل همچنین 842میلیون دلار دیگر به قربانیان تجاوز عراق به کویت در سال 1990 اهدا خواهد کرد که به دلیل خسارات واردشده به محیط‌زیست کشورهای عربستان، کویت،‌ ایران، اردن و سوریه به این کشورها اختصاص خواهد یافت. (صفحه یک)




بحران چک در قوه قضاییه
معاون اول دادگستری کشور در قزوین گفت: مساله چک، دادگاه‌های کشور را فلج کرده است.
آیت‌ا... اسحاق مروی که روز پنجشنبه به‌ مناسبت هفته قوه قضاییه در سرسرای دادگستری قزوین سخن می‌گفت، افزود: در گذشته حرف و قول اعتبار زیادی داشت و بیشتر معاملات با دو کلمه قول و سخن انجام می‌شد اما اکنون چک‌ها مشکلات زیادی را برای قوه قضاییه به وجود آورده‌اند و وقت زیادی را از دادگاه‌ها می‌گیرند. اگر شرایط چنین نبود دستگاه قضایی بیش از نیازش قاضی داشت. (صفحه 13)
 


اعلام سود خالص بورس
دبیرکل بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: نرخ سود خالص برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بازار سهام ایران نسبت به نرخ سود سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت جاری در اقتصاد کشور بیشتر و حدود 30درصد است.
سیداحمد میرمطهری درباره سازوکار علمی مناسب برای ارزش‌گذاری سهام کارخانه‌ها در سازمان بورس اوراق بهادار گفت: تلاش بسیاری صورت گرفته تا ارزش‌گذاری‌ها با استفاده از روش‌های علمی محاسبه قیمت مدون شود. (صفحه 14)