آن‌سوی مرز

آن‌سوی مرز

محکومیت افسر پلیس قاتل انگلیسی

وین کازنس، افسر48ساله پلیس انگلیس که پارسال سارا اورارد زن 33 ساله را پس از ربودن و تجاوز جنسی به قتل رسانده‌بود، امروز در دادگاهی در لندن محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سارا اورارد، مدیر بازاریابی یک شرکت، عصر سوم مارس۲۰۲۱، اسفند 99 پس از ملاقات با دوستش، در محله کلپهم در جنوب لندن ناپدید شد. یک هفته پس از گم شدن او، وین کازنس افسر پلیس انگلیس که مامور واحد محافظت پارلمانی و دیپلماتیک و محافظ سفارت آمریکا در لندن بود، ابتدا به ظن آدم‌ربایی اورارد سپس به اتهام قتل وی در استان کنت دستگیر شد.
رسانه‌های انگلیس اعلام کردند افسر متهم به قتل سارا اورارد، ماه گذشته به جرم خود در ربودن، تجاوز و قتل سارا اعتراف کرده‌بود. ژوئن امسال، پلیس انگلیس اعلام کرد سارا بر اثر خفگی کشته‌شده‌است . دختران و زنان انگلیسی، از زمان قتل سارا اورارد، در تظاهرات متعدد، امنیت در خیابان‌های این کشور را خواستار شده‌اند که سرکوب آنان واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت. پس از شناسایی عامل این جنایت بحران ناامنی دختران و زنان انگلیس در کوچه و خیابان، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و در شهرهای بریستول، کاردیف، منچستر، گلاسگو، لدیز، بیرمنگهام، بلفاست، لیورپول، به ویژه در محله کلپهم، تظاهرات برپا شد و مردم به ویژه زنان و دختران از دولت خواستند امنیت زنان را در بیرون از منازل، تامین کند.  جس فیلیپس، نماینده حزب کارگر همان زمان در مجلس انگلیس، از118دختر و زن که در یک سال گذشته به دست مردان کشته شده‌اند، نام برد.




 50 کشته در آتش‌سوزی
کارخانه موادغذایی

شمار تلفات حادثه آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید نوشیدنی و موادغذایی در بنگلادش به دست‌کم ۵۰ نفر افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است دست‌کم ۵۰ نفر که بیشتر آنان کودک بوده‌اند در پی وقوع حریق در این کارخانه تولید نوشیدنی و موادغذایی جان خود را از دست داده‌اند.
این حادثه اواخر پنجشنبه در ساختمان پنج طبقه این کارخانه واقع در حومه شهر داکا رخ داد. رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند تاکنون جسد دست‌کم ۵۰ نفر از داخل کارخانه بیرون آورده شده است. همچنین برخی کارگران مجبور شده‌اند از طبقات فوقانی ساختمان خود را به پایین پرتاب کنند. همچنین ۳۰ نفر دیگر در این حادثه مصدوم شدند و در یک بیمارستان محلی تحت درمان قرار دارند.
معاون خدمات آتش‌نشانی بنگلادش گفته است تاکنون ۴۹ جسد از داخل کارخانه بیرون آورده شده است و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد. هنوز جزئیاتی در مورد علت وقوع حریق، تعداد افرادی که هنگام وقوع حادثه در کارخانه حضور داشته‌اند و افرادی که ناپدید شده‌اند، منتشر نشده است.
در نوامبر سال ۲۰۲۰، دست‌کم ۱۱۷ نفر در پی وقوع حریق در کارگاه تولید پوشاک در حومه داکا جان خود را از دست دادند.