مردم شایسته خدمت بی‌منت هستند

در دیدار رئیسی با آیت‌ا... جوادی‌آملی مطرح شد

مردم شایسته خدمت بی‌منت هستند


دیدارهای رئیس‌جمهور منتخب با علما و روحانیون برجسته پیش از تشکیل کابینه همچنان ادامه دارد. پس از این‌که حجت‌الاسلام رئیسی جمعه هفته گذشته در جریان سفر خود به قم با آیات و مراجع تقلید نوری‌همدانی، سبحانی، علوی گرگانی، صافی‌گلپایگانی و مکارم‌شیرازی دیدار کرد،‌ در شامگاه 21 تیر هم به دیدار آیت‌ا... جوادی‌آملی از مراجع تقلید برجسته کشور رفت.  آیت‌ا... جوادی‌آملی هم در این نشست ضمن بازخوانی فرازهایی از نهج‌البلاغه، مردم را در نظر حضرت علی(ع) دو دسته دانسته و گفت: حضرت اگر چه رفتار و کردار مردم کوفه را نکوهش می‌کنند اما در نامه مهمی که به مالک اشتر می‌نویسند، مردم را همچون نماز، ستون دین و شایسته خدمت بی‌منت معرفی می‌کنند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود که قرآن تأکید دارد که زیر بار هر صلحی نباید رفت. برخی سازش‌ها هست که ظاهرش سازش اما باطنش سوزش است و لذا به دستور قرآن نباید زیر بار آنها رفت.
رئیس‌جمهور منتخب کشورمان در دیدار با آیت‌ا...‌ عبدالله جوادی‌آملی گفت: یکی از الزامات به فعلیت رساندن ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت و آبادانی، کنار گذاشتن نگاه‌های شخصی و جناحی است. در این دیدار سید‌ابراهیم رئیسی با تبریک فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه و تشکر از نقش‌آفرینی ایشان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات اخیر، با اشاره به این‌که در پی انتخابات اخیر، مردم امید به تغییر وضعیت پیدا کرده‌اند تصریح کرد که هرکسی می‌تواند در مسیر پیشرفت و تحول کشور اثرگذار باشد، به میدان بیاید.