سریال‌های شبکه خانگی روی میز ساترا

سریال‌های شبکه خانگی روی میز ساترا


پس از حواشی هفته‌های گذشته در ارتباط با سانسور سریال‌های شبکه خانگی بالاخره اولین جلسه از سلسله جلسات نقد سریال‌ها در پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر در ساترا برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی ساترا، این جلسه با محوریت سریال «زخم کاری» با حضور وحید فرهمند، قائم‌مقام رئیس ساترا علی‌اصغر پورمحمدی، محمدرضا تخت‌کشیان، محمدحسین مهدویان تهیه‌کننده و کارگردان سریال و نماینده سازمان تولید فیلیمو، گروه‌های مردم‌نهاد حامی خانواده و منتقدان سینمایی و سریال‌ها برگزار شد.
در بخشی از این نشست وحید فرهمند، قائم‌مقام رئیس ساترا با اشاره به فرآیند صدور مجوز در ساترا با توجه به پخش سریال زخم کاری گفت: بعد از گذشت هفت قسمت از سریال زخم کاری به نظر می‌رسد می‌توانیم یک ارزیابی اولیه از نوع مواجهه ساترا داشته باشیم. این‌که اصولا ساترا ورود سختگیرانه‌ای داشته و تا همین جای امر تیغ روی گلوی تامین‌کننده و تولیدکننده محتوا گذاشته است یا نه. در نظر داشته باشیم محوریت این جلسه ارزیابی بازخورد افکار عمومی نسبت به تولید سریال و بازخورد افکار عمومی و قشر نخبگانی نسبت به نوع تعامل و مواجهه ساترا با محتواست که آیا این مسیر باید بهبود پیدا کند و از حساسیت‌های خود بکاهد یا خیر؟
فرهمند در ادامه گفت: به هرحال موضوع مهم برای هر نهاد تنظیم‌گری، در نظر گرفتن منافع عمومی است. آنچه برای ساترا ملاک خواهد بود توقع جامعه از ساترا به عنوان یک نهاد تنظیم‌گر است که در قبال رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و به طور خاص تولیدکنندگان محتوا باید از خود یک کنش نشان دهد. ساترا جلسات متعددی را با دوستان تهیه‌کننده و رسانه داشته است که بحث‌های تخصصی و محتوایی، آنجا صورت می‌گیرند. آنچه برای ما موضوعیت دارد بررسی کلیات موضوع است. از آنجا که سریال هنوز درحال پخش است، به طور حتم معذوریت‌هایی برای ورود به مقوله پخش آن وجود دارد. محمدرضا تخت‌کشیان در ادامه جلسه گفت: وجود نظرات موافق و مخالف می‌تواند به بهتر شدن کیفیت آثار کمک کند. حتی در مواقعی که با برخی نظرات مخالف باشم می‌توانیم با هم بحث کنیم و به یک نتیجه درست برسیم. ما وقتی با کارگزارهای محترم ساترا آشنا شدیم و همکاری کردیم که نیمی از سریال را ساخته بودیم و فیلمنامه کامل بود. تهیه‌کننده سریال زخم کاری بیان کرد: من نسبت به کاری که قصد انجام آن را دارم همواره متعهد هستم. هشت قسمت از سریال باقی مانده و برای نقد دقیق‌تر باید اجازه دهیم تا کار به پایان برسد که ما با دریافت بازخوردها، از نظرات همه بهره‌مند و از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شویم. طبیعتا بعد از اتمام سریال، عده‌ای از آن راضی هستند و برخی هم خوش‌شان نیامده است. این جلسات در هفته‌های آینده با محوریت نقد و تحلیل سایر سریال‌ها ادامه‌دار خواهند بود.