ساخت نخستین چرخه انرژی پاک خودروهای برقی در البرز

ساخت نخستین چرخه انرژی پاک خودروهای برقی در البرز


طراحی و ساخت نخستین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی با توان چهارکیلووات در شرکت مهندسی، ساخت، برق و کنترل مپنا (مکو) برای نخستین بار در کشور صورت گرفت. به گزارش خبرخودرو، مدیر مرکز توسعه خودروی برقی و زیرساخت‌های شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا گفت: این ایستگاه با هزینه ۲۰۰میلیون تومانی و در طول هشت ماه طراحی و تولیدشده است.
عادل دمشقی ادامه داد: جنبه منحصربه‌فرد ترکیب شارژ خورشیدی و فناوری V2G  این است که باتری خودروی الکتریکی اکنون می‌تواند به‌عنوان منبع برق انرژی تجدید پذیر به کار گرفته شود. او افزود: گروه مپنا در حالی از نخستین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی کشور در استان البرز رونمایی کرد که این مهم پس از ارائه نمونه خودروهای برقی، توسعه و تولید زیرسامانه‌های برقی‌سازی، توسعه و تولید زیرساخت‌های شارژ، احداث و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شارژ در استان‌های مختلف و مشارکت در ارائه اولین اتوبوس تمام برقی کشور صورت گرفته است.
دمشقی گفت: گروه مپنا به‌عنوان پیشگام توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر بر اساس باد و خورشید در کشور، به دنبال هدف بزرگ «چرخه انرژی پاک برای وسایل حمل‌ونقل الکتریکی» است، به‌گونه‌ای که از محل تولید انرژی تا مصرف آن کمترین میزان گسترش آلودگی و دی‌اکسیدکربن وجود داشته باشد.