مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگوی بو‌ق‌اشغال با صدیق تعریف
شغل پدر؟ خیاط.
اولین اتفاق مهم زندگی؟ دورشدن از زادگاهم، سنندج.
اولین خیالبافی کودکی؟ پرواز با فرشته‌ای با لباس سبز.
اولین کتابی که خواندید؟ پیرمرد و دریا و صدها کتاب قبل آن.
اولین سازی که نواختید؟ سه‌تار.
اولین فیلمی که دیدید؟ رگبار بهرام بیضایی و صدها فیلم قبل آن.
آهنگی مناسب برای زمان مطالعه؟ فقط سکوت.
آخرین بار با چه کسی آشتی کردید؟ با خودم.
سازی که بیش از همه دوستش دارید؟ تار.
اگر از شما بخواهند نامی برای نوزادی انتخاب کنید ؟ یلدا.
وضعیت موسیقی ایران؟ نگران‌کننده.(صفحه5)



برگزاری دومین جشنواره فیلم‌های خانوادگی
دومین جشنواره فیلم‌های خانوادگی، شهریور امسال در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود. این جشنواره با همکاری معاونت سینمایی، موسسه سینماشهر و سازمان‌ها و نهادهای آذربایجان‌غربی در نیمه اول شهریور برگزار می‌شود. نمایش فیلم‌های کوتاه ساخته جوانان، همایش خانواده و برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.(صفحه3)




شائبه رانت‌خواری با ورود مسوولان به اقتصاد
دخالت برخی مسوولان طرازاول کشور در فعالیت‌های اقتصادی هر چند که از لحاظ قانونی بدون اشکال است اما شائبه رانت‌خواری و امتیازگیری برای این رهبران سیاسی و مذهبی را به دنبال دارد.
دکتر علی قنبری، نماینده اردل و فارسان با اشاره به این‌که انجام فعالیت‌های اقتصادی توسط مسوولان رده بالای سیاسی و مذهبی شایسته شان و جایگاه آنها نیست، گفت: ورود این شخصیت‌ها به عرصه فعالیت‌های اقتصادی قطعا در اذهان و افکار عمومی قضاوت منفی در پی خواهد داشت.(صفحه4)



نامگذاری جنگ‌ستارگان
قسمت پنجم مجموعه فیلم جنگ‌های ستاره‌ای صاحب نام شد.
جرج لوکاس، کارگردان فیلم رسما اعلام کرد پنجمین قسمت این مجموعه حمله به مستعمرات نام دارد. این فیلم تابستان سال آینده اکران می‌شود و قصه آن یک دهه بعد از ماجراهای قسمت‌چهارم فیلم رخ می‌دهد. اولین قسمت از این سری تابستان سال قبل روی پرده رفت و 400میلیون دلار در آمریکا فروش داشت.(صفحه3)



واکنش به بازداشت پزشک ایرانی در آمریکا
بیش از یک هزار پزشک شرکت‌کننده در همایش علمی-کاربردی پزشکان عمومی کشور با صدور بیانیه‌ای پرونده‌سازی مشکوک اف‌بی‌آی علیه یک پزشک ایرانی را به‌شدت محکوم کردند. آنها با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت قاطع از دکتر ناصر طالب‌زاده‌اردوبادی، پزشک متخصص ایرانی و طلایه‌دار پزشکی نوین در آمریکا تبانی دستگاه‌های امنیتی و قضایی آمریکا و پرونده‌سازی علیه یکی از برجسته‌ترین مشاهیر جامعه پزشکی را به‌شدت محکوم کردند.(صفحه‌یک)