طلای ۲۳۴ کیلوگرمی!

روح‌ا... رستمی مدال طلای پارالمپیک 2020 را کسب کرد

طلای ۲۳۴ کیلوگرمی!

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی موفق شد نخستین مدال طلای کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک را به نام خود ضرب کند.
رقابت‌های دسته منهای ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان عصر دیروز در سالن وزنه‌برداری فروم توکیو برگزار شد و روح‌ا... رستمی به‌عنوان نماینده ایران در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.
رستمی در این رقابت ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی وزنه ۲۲۸ کیلوگرمی را درخواست دادند. دارنده مدال نقره پارالمپیک لندن برای مهار این وزنه نیز مشکلی نداشت. رستمی که پیش از این توانسته بود با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی رکورد جهانی این دسته را به نام خود کند برای حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی قرار گرفت و با قدرت آن را پرس کرد و نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو را به دست آورد. طبق اعلام مسوولان مسابقات رکورد جهانی دسته منهای ۸۹ کیلوگرم با 241 کیلوگرم در اختیار روح‌ا... رستمی قرار داشت و رکورد پارالمپیک این دسته نیز در اختیار مجید فرزین دیگر ورزشکار کشورمان بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با مهار وزنه 240 آن را به ثبت رسانده بود. به همین خاطر و با توجه به قهرمانی رستمی وی برای حرکت اضافه خود درخواست رکوردشکنی داد اما این بار در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی ناموفق بود.
قهرمان جهان در دسته منهای ۸۰ کیلوگرم پس از کسب مدال طلای پارالمپیک توکیو گفت: مدالم را به مردم ایران و مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنم. هم‌چنین این مدال را باید به شهید مدافع حرم  «حسن عبدا... زاده» و خانواده‌ام تقدیم کنم.