همه برای حل مشکلات آماده باشند

تأکید سران قوا بر حل مشکلات کشور در نخستین جلسه دوره جدید

همه برای حل مشکلات آماده باشند



هفته دولت روزهای پرکاری برای رئیس‌جمهور و اعضای کابینه است، درحالی که وزرا در آخر وقت چهارشنبه هفته گذشته توانستند رای اعتماد مجلس را به دست آورند، روز پنجشنبه هم در اولین جلسه هیات دولت حاضر شده و برخی از آنها روز جمعه نیز به سفر استانی خوزستان رفتند و روز گذشته هم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. اما اتفاق مهم دیگر در اولین شنبه کاری دولت جدید، نشست سه‌جانبه قوا بود که همزمان با استقرار دولت سیزدهم و تعیین تکلیف کابینه، اولین جلسه سران سه قوه در دوره جدید با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضاییه برگزار شد.
سید ابراهیم رئیسی عصر روز گذشته در حاشیه برگزاری نخستین جلسه سران قوا در دوره جدید، طی سخنانی با تاکید بر این‌که امروز امور کشور نیازمند همفکری و همگرایی قوای سه‌گانه است، اظهار کرد: تمام نهادها و ظرفیت‌های کشور باید در جهت حل مسائل به هم کمک کنند و این جلسه نیز در جهت همفکری و همکاری برای حل مشکلات کشور است.
وی با اشاره به مشکلات مردم افزود: مردم از بیماری کرونا رنج می‌برند و این مساله نیازمند همگرایی و همراهی همه دستگاه‌ها و به کارگیری همه امکانات کشور برای حل آن است. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که مشکلات اقتصادی و ثبات در بازار دیگر مساله مهم امروز کشور است، اظهار کرد: حل این مشکل خواست مردم است و برای ایجاد ثبات در بازار نیازمند همکاری همه قوا هستیم که باید همه ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت عظیم نیروهای مردمی و مشارکت همه مردم، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و اصناف به کار گرفته شود تا بتوانیم برای ایجاد ثبات در بازار و مهار تورم گام برداریم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این نشست، اظهار داشت:  این جلسات معطوف به حل مشکلات است تا هم معضلات را کاهش دهیم و هم کارها را به پیش ببریم.  همیشه موضوعات مهمی در سطوح ملی و بین‌المللی وجود دارد که نیاز به گفت‌وگوهای صریح و روان در خصوص آنها هست تا راه‌حل‌های آنها مشخص شود و امیدواریم آثار و برکات این جلسات در زندگی مردم مشخص شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از کار جهادی و فشرده مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رأی اعتماد به آنان اظهار داشت: امروز ضرورت دارد که برای رفع هرچه سریع‌تر مشکلات و گرفتاری‌های مردم، یک نوع هم‌افزایی کامل داشته باشیم و پیش از این هم با یکدیگر نشست داشته‌ایم، اما امروز این نشست‌ها معنا و مفهوم دیگری دارد و باید خروجی دیگری داشته باشد. محسنی اژه‌‌ای با تأکید بر لزوم استمرار این جلسات تصریح کرد: این جلسات برای دید و بازدید نبوده و جلسات کاری است و استمرار خواهد یافت و امیدواریم که خداوند هم عنایت کند و به این نگاه وحدت‌آفرین برکت بدهد و مردم نیز شیرینی و حلاوت این وحدت، همبستگی و تلاش را در آینده نزدیک مشاهده کنند.