پروژه تطهیر تروریسم و تروریست

پروژه تطهیر تروریسم و تروریست

علی بخشی‌زاده معاون صدا


با پیروزی انقلاب اسلامی، معاندان داخلی و خارجی که منافع خود را در تعارض جدی و روشن با انقلاب می‌دیدند، بنای مواجهه را نه در کشمکش‌های سیاسی و چانه‌زنی‌های دیپلماتیک بلکه در رویارویی تروریستی سخیف و خونین خلاصه کردند.
جدای از تحرکات تروریستی تجزیه‌طلبان در برخی شهرها و استان‌ها، گروهک فرقان را می‌توان نخستین گروهک تروریستی دانست که اسلحه به دست گرفت و نیروهای مخلص و موثر و مغزهای متفکر نهضت انقلاب اسلامی - شهیدان قرنی، مفتح، مطهری و...- را هدف ترور قرار داد.
گروهک منافقین نیز که در نیمه اول دهه50 چرخش به تفکرات و ماهیت چپ و مارکسیستی خود را به شکل رسمی عیان کرده بود، وقتی از سهم‌گیری در حاکمیت اسلامی ناامید شد، نقاب از چهره انقلابی نمای خود برانداخت و در خیابان‌ها و کوچه‌ها، مردم عادی را به جرم ظاهر مذهبی و مسوولان را به جرم خدمتگزاری به مردم، به خاک و خون کشید.
اما همه تحرکات تروریستی گروهک‌ها، هیچ‌یک نتوانست به تزلزلی مبنایی و به براندازی حاکمیت و حکومت مردمی جمهوری اسلامی منجر شود. این در حالی بود که در 31شهریورسال 1359 یورش گسترده ارتش بعثی با حمایت آشکار 60کشور جهان و از جمله آمریکا و همپیمانان غربی‌اش، در کنار اقدامات داخلی تروریستی، عناصر ساده‌لوح و سیاست‌پیشه را نسبت به در هم شکسته شدن استقلال ایران، خوشبین کرده بود.
سال1360 که شاید اوج ترورها ارزیابی شود، رخدادهایی سر برآورد که هر یک می‌توانست ستون امنیت و ثبات سیاسی هرجامعه‌ای را به لرزه در آورد. رخدادی اسفبار و تلخ چون انفجار در دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور که به شهادت مظلومانه رئیس‌جمهور محمدعلی رجایی و نخست‌وزیرحجت‌الاسلام‌والمسلمین
محمدجواد باهنر انجامید.
منافقین و حامیان پیدا و پنهان‌شان گمان داشتند با از میان برداشته‌شدن دو مقام عالی‌رتبه کشور، عنان نظم و قرار جامعه از کف به در می‌شود و مجال فراخی برای تشدید عملیات تروریستی و اعمال ضربه نهایی - یعنی براندازی نظام دینی- را خواهند یافت.
اگر چه مردم ایران دو یار صدیق امام و دو خدمتگزار مکتبی و صدیق خود را از دست دادند؛ اما دشمن آنچه رشته بود، نقش بر آب شد و رویای خام او و دولت‌های حامی‌اش تعبیر نشد. زیرا رهبری داهیانه و ایمان و وحدت دینی و بصیرت مثال‌زدنی مردم، مانع و رادع پیشامدهای ناگوار ملی شد.
در مجموع همین حوادث بوده که با 17هزار شهید ترور، اینک ایران ما در ردیف بزرگ‌ترین کشورهای قربانی تروریسم محسوب می‌شود. چیزی که حقیرانه توسط رسانه‌های معاند سانسور می‌شود؛ چرا که تروریسم جدا از پشتیبانی‌های نظامی و اطلاعاتی، همواره همراه با حمایت رسانه‌ای بوده است. رسانه‌های معاند، تروریسم را ابزاری می‌بینند که می‌توانند از قبل آن مطامع و منافع خود را در سطح داخل مرزها و حدود منطقه استراتژیک منطقه تامین و تضمین کنند.