اعداد هم تیم ملی را تحسین می‌کنند

آمارهای به جا مانده از بازی ایران و عراق

اعداد هم تیم ملی را تحسین می‌کنند


وقتی به آمار بازی ایران و عراق نگاه می‌کنیم، همه معیارهای ارزیابی حاکی از یک بازی پرهیجان و فوق‌العاده بوده است. مثلا ملی‌پوشان ایران در 90 دقیقه، 11 شوت به دروازه عراقی‌ها زدند که این آمار برای عراقی‌ها دو شوت بود. اما یکی از آمارهای جالب این بازی، تعداد کرنرهای آن بود، زیرا در طول 90دقیقه بازی روز سه‌شنبه هیچ ضربه کرنری نصیب دو تیم نشد که در نوع خودش جالب توجه است.

۶
با پیروزی تیم ملی ایران مقابل عراق و به صدر رفتن در گروه A این رقابت‌ها، رکورد منحصربه‌فردی هم برای تیم‌ملی ایران ثبت شد؛ زیرا این برای اولین‌بار در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی است که تیم‌ملی توانسته در هر دو بازی ابتدایی پیروز از زمین خارج شود و به 6 امتیاز ممکن برسد.

۹

دراگان اسکوچیچ حالا با تیم‌ملی ایران به رکوردی رسیده که در نوع خودش بسیار ویژه است. بعد از محمد مایلی‌کهن که سال 1996 با تیم‌ملی توانست به 9 برد متوالی برسد، حالا این مربی کروات با برد مقابل عراق به نهمین پیروزی متوالی خود روی نیمکت تیم‌ملی رسید. اولین ‌بازی او روی نیمکت تیم‌ملی، مقابل ازبکستان و در یک دیدار دوستانه بود که با برد 2 بر یک ما تمام شد. تیم‌ملی کشورمان در این 9 بازی توانسته ازبکستان، بوسنی، سوریه، هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج، عراق و سوریه را شکست دهد که سه بازی ابتدایی دوستانه و بقیه جزو بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی بود.

۱۰
به عقیده بسیاری از کارشناسان زوج مهدی طارمی و سردار آزمون، یکی از بهترین زوج‌های فوتبال ایران طی چند سال اخیر بوده است. این دو بازیکن علاوه بر این‌که نقش بسزایی در زدن گل‌های تیم‌ملی دارند، به یک هماهنگی فوق‌العاده‌ با هم نیز رسیده‌اند که در بازی با عراق این هماهنگی دیده شد. گل دوم ایران روی پاس آزمون و گلزنی طارمی به ثمر رسید. با این حساب، این دهمین پاس گلی بود که این دو بازیکن در جریان بازی‌های اخیر به یکدیگر داده بودند. از طرف دیگر، پاسی که طارمی روی گل اول به علیرضا جهانبخش داد دهمین پاس گل این بازیکن در تیم‌ملی بود تا از آن طرف جهانبخش هم دهمین گل ملی خود را به ثمر برساند.

۴۹
کمتر کسی تصور می‌کرد تیم‌ملی بتواند با چنین نتیجه‌ای از سد عراق بگذرد. با این نتیجه، ‌تیم‌ملی بعد از نزدیک به 50 سال توانست در یک مسابقه 90 دقیقه‌ای، سه گل به عراق بزند. در واقع تیم‌ملی کشورمان توانست بعد از 49 سال و سه ماه و 30 روز، در 90 دقیقه، سه گل به تیم عراق بزند.  دفعه قبل که تیم‌ملی چنین نتیجه‌ای به دست آورد، به 19 اردیبهشت سال 1351 برمی‌گردد که تیم‌ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در سال 1972 موفق شد با نتیجه 3 بر صفر عراق را شکست دهد و حسین کلانی با هتریکش، کاری کرد که تیم‌ملی به بهترین شکل ممکن، آن تورنمنت را شروع کند.