«آكوامن» در باشگاه یک میلیاردی‌ها

موفقیت برای شرکت دی‌سی کامیکز

«آكوامن» در باشگاه یک میلیاردی‌ها

«آكوامن» هم به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست. این اكشن ابرقهرمانانه و كمیك استریپی، در سومین هفته اكران عمومی خود توانست به فروشی بالای یك میلیارد دلار در سطح جهانی دست پیدا كند. با اضافه كردن رقم فروش بین‌المللی 742 میلیون دلاری فیلم به فروش 288میلیونی آن در آمریكای شمالی، رقم كلی فروش جهانی آن به یك میلیارد دلار رسید. آكوامن سومین محصول شركت فیلمسازی دی‌سی كامیكز و كمپانی برادران وارنر است كه به چنین رقم فروش كلانی دست پیدا می‌كند.
دو ركورددار قبلی برادران وارنر و دی‌سی كامیكز، دو قسمت از مجموعه فیلم بتمن هستند. دو فیلم شوالیه تاریكی برمی‌خیزد و شوالیه تاریكی در سال‌های2008 و 2012 توانستند فروشی بالای یك میلیارد دلار داشته باشند. البته رقم فروش این دو فیلم، كمی بالای یك میلیارد دلار است. با توجه به ادامه نمایش عمومی آكوامن، پیش‌بینی می‌شود رقم كلی فروش جهانی آن از رقم فروش این دو فیلم بتمنی بیشتر شود. به این ترتیب، طی چند هفته آینده آكوامن می‌تواند به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانانه برادران وارنر و دی‌سی كامیكز تبدیل شود.
 كمپانی برادران وارنر و شركت دی‌سی كامیكز (كه امتیاز شخصیت ابرقهرمان‌هایی مثل بتمن، سوپرمن و آكوامن را دارد) این اكشن كمیك‌استریپی را با هزینه‌ای 200میلیون دلاری تهیه كرده‌اند. آكوامن جیمز ون كارگردانی كرده و جیسن موموآ در آن در نقش یک ابرقهرمان ظاهر می‌شود. / باکس‌آفیس