پیمان جبلی؛ رئیس رسانه‌ملی

طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب و ضمن تقدیر از تلاش‌های علی‌عسکری، رئیس جدید سازمان صداوسیما منصوب شد

پیمان جبلی؛ رئیس رسانه‌ملی

دکتر پیمان جبلی، ششمین رئیس سازمان صداوسیماست که با حکم رهبر معظم انقلاب پس از انقلاب اسلامی به ریاست رسانه‌ملی منصوب شد و با رفتن عبدالعلی علی‌عسکری، بر مسند ریاست سازمان صداوسیما نشست. وی پنج سال قبل با حکم علی‌عسکری معاون برون‌مرزی رسانه‌ملی شده‌بود. پیمان جبلی در تمام این سال‌ها در سیاست و فرهنگ فعالیت داشت. می‌توان وی را جزو مدیرانی دانست که از نقطه صفر فعالیتش را با رسانه آغاز کرد. بنابراین وی تجربه های متفاوتی در عرصه رسانه کسب کرده از دبیری گرفته تا سردبیری، کارشناسی ،نویسندگی و .. . وی در دوران مدیریتش تلاش کرد تا تجارب میدانی خودش را در حوزه سیاست خارجی وسعت بخشید. همین تجارب به کمک او در دوران تصدی معاونت برون‌مرزی آمد و چند اقدام مهم انجام داد . همچنین در دوران معاونت او در بخش برون مرزی بارها شبکه های پرس تی وی ، العالم و ... مورد حمله شبکه های معاند قرار گرفت، اما او و همکارانش تلاش کرد تا همچنان شبکه های برون مرزی ایران برای مخاطبان سر پا نگه دارد. در این گزارش ضمن معرفی او، نگاهی داشته‌ایم به اولین اظهاراتش به‌عنوان رئیس جدید صداوسیما و دیدارش با جمعی از سینماگران. همچنین با دبیر شورای نظارت بر صداوسیما و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و توقعاتی که از رسانه‌ملی می‌رود، گفت‌وگو کرده‌ایم.

متن حکم رهبر انقلاب در پی انتصاب دکتر پیمان جبلی به‌عنوان رئیس رسانه ملی
رسانه‌ملی، دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی


حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با تشکر از تلاش‌های انقلابی دکتر علی‌عسکری، آقای دکتر پیمان جبلی را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌ا... الرحمن الرحیم
جناب آقای پیمان جبلی دام توفیقه
با پایان‌یافتن دوره مسؤولیت پرتلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه آن مدیر مؤمن و بااخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی و تخصص و تجربه طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظایف رسانه‌ملی برخوردارید، برای یک دوره پنجساله به ریاست آن سازمان منصوب می‌کنم.
رسانه‌ملی، دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.
هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی و افزایش همبستگی ملی در شمار اولویت‌هایی است که باید با ارتقای سرمایه انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید. ان‌شاءا....
وظیفه خود می‌دانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسؤولیت‌شان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرح‌های بلندمدت و ناتمام دوره ایشان توصیه نمایم.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۷ مهر ۱۴۰۰


فعالیت‌های دیروز، ماموریت‌های امروز
در دوره پنج‌ساله مدیریت علی‌عسکری، رئیس پیشین رسانه‌ملی بر این سازمان، رخدادهای بسیاری در فضای کشور و در چارچوب صداوسیما، شبکه‌ها و تولیدات اتفاق افتاد که برخی برای نخستین‌بار یا بعضی در راه به ثمر رساندن تلاش‌های پیشین بود که تعدادی از آنها به سرانجام رسید و مواردی باید در دوره جدید پیگیری شود. مروری بر برخی از این فعالیت‌ها داریم که در دوره پیشین آغاز شد یا در این زمان پیشرفت محسوسی داشت و انتظار می‌رود در زمان پیش‌رو همچنان مورد توجه قرار گیرد و ضمن پیگیری ارتقا پیدا کند.  نکته‌ای که در متن حکم رهبر انقلاب برای رئیس جدید سازمان صداوسیما هم روی آن تأکید شده است.
معاونت فضای مجازی: این معاونت با دستور علی‌عسکری، رئیس وقت سازمان صداوسیما در تاریخ 2 / 5 / 95 تشکیل شد و در این سال‌ها جان گرفت. معاونت فضای مجازی ضمن راه‌اندازی یا گسترش شبکه‌های اینترنتی مثل تلویزیون اینترنتی حبیب، سپهر و همچنین بسترهایی چون تلوبیون به عنوان بازوی مکمل رسانه‌ملی وارد میدان شد و توانست تعامل با مخاطبان و مشارکت آنان را بیشتر کند. ایرانصدا هم حوزه فعالیت خود را وسیع‌تر کرد و پایگاه‌های آن رشد داشت. به طور کلی در این سال‌ها برنامه‌سازی در این فضا بیش از پیش و با نگاه جدیدتری پیگیری شد که البته باتوجه به سرعت میل جهان به این سو، دور از انتظار نبود و بدیهی است که باید برداشتن قدم‌های تازه در این مسیر ادامه داشته‌باشد و پای رسانه‌ملی به افق‌های تازه‌تری باز شود.
رادیونما: 23 آبان 95 رادیونما با پخش تصاویری از چند شبکه رادیویی از جمله جوان، ایران و... کار خود را آغاز کرد. این افتتاح باحضور علی‌عسکری و معاونان چند بخش سازمان صورت گرفت. بهمن 95 نیز رادیونماهای استانی رسما افتتاح و به مرور دیگر شبکه‌ها هم صاحب رادیونما شدند. در این سال‌ها شاهد افزایش کیفیت پخش رادیونماها بوده‌ایم و همچنین تصاویر آنها به مرور پویایی بیشتری پیدا کرد و تا حدودی از حالت تخت و یکدستی که ابتدا داشت خارج شد. این امر با مشارکت دادن مخاطبان و نمایش تصاویر ارسالی آنها قوت گرفت. البته این نقطه اوج نیست و انتظار می‌رود در دوره جدید با پیشرفت و بهبود کیفی بیشتری در رادیونماها روبه‌رو باشیم و فعالیت‌هایی در خصوص توجه بیشتر به این فضا صورت گیرد تا رادیونما نیز بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و صدا از ظرفیت همراهی با تصویر بهره بیشتری ببرد.
اچ‌دی شدن شبکه‌ها: در این سال‌ها تلاش‌هایی برای بهبود کیفیت صدا و تصاویر پخش شده از شبکه صداوسیما و به‌روز کردن فناوری‌های مرتبط با آن رخ‌داد که از جمله آنها می‌توان به پخش اچ‌دی شبکه‌های یک، سه، ورزش، نسیم، نمایش، آی‌فیلم، کانال پویا، خبر، افق و ایران کالا از آذر 99 اشاره کرد که سیگنال‌ها، رژی‌ها و پایانه‌های دیجیتال‌شان کاملا فعال شد. پیش از این برخی شبکه‌ها در تمام کشور امکان دریافت نداشت و حدود ۴۰ درصد شهروندان شبکه‌های امید، ایران کالا، تماشا و شما را نمی‌توانستند دریافت کنند. در نهایت این چهار شبکه بعد از این تغییر در گستره پوشش دیجیتال DVBT با رعایت عدالت کامل رسانه‌ای برای عموم قابلیت دریافت پیدا کرد. این تلاش‌ها با هدف جهش زیرساخت‌های صداوسیما صورت گرفت و ضرورت دارد ادامه به نظر می‌رسد.
بلندترین سریال تلویزیون: سنگ بنای ساخت طولانی‌ترین سریال تلویزیون مدتی است گذاشته‌شده و «برف بی‌صدا می‌بارد» به قلم زنده‌یاد مسعود بهبهانی‌نیا و کارگردانی پوریا آذربایجانی در حال تصویربرداری است. این سریال که قرار است 250 قسمت داشته‌باشد تاکنون به عنوان طولانی‌ترین سریال ایرانی شناخته‌شده‌است. باید دید در دوره جدید کار تولید این سریال تا کی به سرانجام می‌رسد؟ همچنین سریال‌ «الف ویژه» سلمان فارسی در دوره پیشین جلوی دوربین رفت و سریال‌های «الف» و «فاخر» دیگری هم در حال تصویربرداری است که انتظار می‌رود در دوره تازه بر تعداد این دست آثار افزوده و آنچه در دست تولید است با جدیت دنبال شود. تغییر دیگری که در محتوای فیلمنامه سریال‌ها با آن مواجه بودیم، رو به فزونی رفتن تعداد مجموعه‌ها با موضوعات امنیتی است. این دوره باتوجه به رخدادهای سیاسی در کشور و جهان، تعداد سریال‌هایی که نشان‌دهنده تهدیدهای امنیتی و مقابله با آن بود، بیشتر از گذشته تولید و پخش شد یا در دست تولید است. از جمله آنها می‌توان به سریال‌های گاندو یک و 2 و همچنین خانه امن اشاره کرد. باید دید عاقبت این ژانر چه می‌شود و آیا پروژه‌های بزرگی از این دست نمونه‌هایی که نام برده‌شد با امکانات بهتری ساخته و راهی آنتن می‌شود؟
 شبکه‌های جدید: در دوره گذشته هم شبکه‌های جدیدی به مجموعه صداوسیما افزوده‌شد که یکی از آنها مستقل شدن شبکه امید بود. این شبکه نهایتا مرداد 96 به صورت رسمی افتتاح شد. باید دید در سیاست‌های دوره جدید راه‌اندازی شبکه‌های تازه برای نیازهای مختلف مخاطبان مورد توجه است یا صرفا به توانمندسازی شبکه‌های موجود یا حتی کاستن تعداد برخی شبکه‌ها که مخاطبان کمتری دارند در دستور کار است.
 تغییر ماموریت شبکه‌ها: درست با گذشت ۱۹ سال و تغییر مدیریت جدید رسانه‌ملی، در ۲۹ آذر ماه 93 شبکه پنج از حالت شبکه استانی تهران خارج و به شبکه سراسری پنج سیما تبدیل شد. شبکه پنج سیما با اولویت ساخت برنامه‌های اقتصادی و نگاهی تازه به مفاهیم اقتصادی در عرصه رسانه تصویری فعالیتش را ادامه داد. با تغییر رویکرد و مأموریت جدید شبکه پنج سیما پخش برنامه‌های این شبکه ۲۴ ساعته شد و بعضی از گروه‌های این شبکه با یکدیگر ادغام و با تعریف جدید فعالیت خود را ازسر گرفتند. با تغییر مدیریت رسانه‌ملی از اردیبهشت سال ۹۵، شبکه پنج سیما دوباره به ایفای ماموریت سال‌های نخستین خود، یعنی پاسخگویی به نیازهای تهران و پایتخت با رویکرد کشوری پرداخت. در تابستان سال ۹۵، برخی گروه‌های این شبکه دچار تغییرات شدند و با تعریف جدید فعالیت خود را مجدد ادامه دادند. حالا باید دید در دوره رئیس جدید صداوسیما آیا ماموریت این شبکه و دیگر شبکه‌ها تغییر می‌کند.
اتفاقات ویژه: دوره گذشته به ویژه در دو سال پایانی خود با چالش کرونا مواجه بود؛ چالشی که همچنان ادامه دارد. برنامه‌های رادیو و تلویزیون متاثر از این رخداد وارد دنیای تازه‌ای شدند و رسانه‌ملی رسالتی تازه  بر عهده گرفت و آن هم جبران برخی کاستی‌های دیگر حوزه‌ها در شیوع کرونا بود. برای مثال با غیرحضوری شدن مدارس در این دوره مدرسه تلویزیونی ایران راه‌اندازی شد که گفته می‌شود حتی با حضوری شدن مدارس هم بابی تازه را در آموزش همگانی و عدالت آموزشی گشوده که بسته نخواهدشد. همچنین ایام سوگواری و مراسم مذهبی مثل تاسوعا، عاشورا، شب‌های احیا و... تحت تاثیر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مثل همیشه برگزار نشد و صداوسیما برنامه‌هایی را برای جبران آن و همچنین تشویق مردم برای در خانه ماندن و حفظ سلامت‌‎شان بر عهده گرفت و حسینیه و مسجد را در تلویزیون برپا کرد. باتوجه به ادامه شرایط موجود و ورود دنیا به فضایی تازه پس از کرونا صداوسیما می‌خواهد چگونه این رسالت را پی بگیرد و قرار است چه ابداعات تازه‌ای در این خصوص داشته‌باشد.
شبکه‌های بین‌المللی: مدتی پیش تعدادی از شبکه‌های بین‌المللی صداوسیما از برخی ماهواره‌ها حذف شد. نمونه‎اش قطع شبکه الکوثر از ماهواره یوتل‌ست بود. جبلی، معان برون مرزی صداوسیما در آن دوره نسبت به این رخداد واکنش نشان داد. با توجه به عنایت و تجربه جبلی در حوزه برون‌مرزی باید در دوره جدید چه تدابیری برای هر چه بیشتر شدن صدور صداوسیمای ایران به جهان و رشد بین‌المللی آن اندیشه می‌شود و چه اقداماتی برای رفع این مشکلات صورت می‌گیرد.


تبریک رئیس‌جمهور به رئیس جدید سازمان صدا و سیما
رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک انتصاب دکتر پیمان جبلی به سمت ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امید است با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های هوشمندانه، شاهد انجام فعالیت‌های تاثیرگذار و در طراز گام دوم انقلاب در این رسانه فراگیر و تمدن‌ساز باشیم.
متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:
انتصاب شایسته جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به سمت ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  را تبریک و تهنیت می‌گویم. با عنایت به تعهد، آگاهی و تجارب ارزشمندتان در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای، امید است با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های هوشمندانه، شاهد افزایش تولیدات فرهنگی فاخر، جذاب، امیدبخش و بانشاط در راستای گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت و انقلاب اسلامی و نیز انجام فعالیت‌های تاثیرگذار و در طراز گام دوم انقلاب، در این رسانه فراگیر و تمدن‌ساز باشیم. سلامت، عزّت و دوام توفیقات شما را در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های بلند نظام اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت دارم. همچنین لازم می‌دانم از تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه جناب آقای دکتر علی‌عسکری در دوران تصدی این سمت، تقدیر و تشکر کرده و دوام توفیقات ایشان را در دیگر سنگرهای خدمتگزاری از خداوند متعال خواستارم.همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتشار پیام‌های جداگانه تبریک گفتند.


رئیس جدید رسانه‌ملی را بهتر بشناسید
از خبرنگاری در هیروشیما تا ساختمان شیشه‌ای جام‌جم

دکتر پیمان جبلی که با حکم رهبر معظم انقلاب به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد، معاون سابق برون‌مرزی رسانه‌ملی، استاد دانشگاه و کارشناس و تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی است که از ۲۴ مرداد 95 تا همین امروز، با حکم دکتر عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سابق سازمان صداوسیما، در سمت معاون برون‌مرزی او، سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه‌ملی بوده‌است. رئیس جدید صداوسیما، سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در محله شمیران تهران به دنیا آمد و مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است.
جبلی در سال‌های خدمت در رسانه‌ملی، عرصه‌های گوناگون روزنامه‌نگاری و کار خبر رادیو و تلویزیونی را آزموده و علاوه‌بر دانش و تحصیلات آکادمیک، با تجربه‌‌های گسترده عملی در سطوح مختلف، به کارشناسی مجرب و مدیری بهره‌مند از بینش عمیق حرفه‌ای و اجرایی در زمینه خبر و برنامه‌سازی تبدیل شد. وی در دهه 60 همانند دیگر بسیجیان در جبهه حضور داشت. او در سال 72 مدرک کارشناسی‌ارشدش را در رشته معارف‌اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام‌صادق(ع) اخذ کرد و سال 83 در رشته فرهنگ و ارتباطات، با مدرک دکتری از دانشگاه امام‌صادق(ع) فارغ‌التحصیل شد. او در معاونت سیاسی صداوسیما مسؤولیت‌های مختلفی در بخش خبر داشته و همزمان در دانشگاه نیز به تربیت دانشجویان برای تصدی مشاغل مختلف در رسانه‌ملی مشغول بوده است؛ به‌گونه‌ای که پیش از معاونت برون‌مرزی صداوسیما، عضویت در هیات‌علمی دانشگاه صداوسیما، معاونت خبر صداوسیما، دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه دوی سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم و مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت را در کارنامه خود دارد. او در دهه 70 گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو را طراحی کرد که با اقبال زیادی از سوی مردم روبه‌رو شد.  معاونت رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی نیز از دیگر مسؤولیت‌های او بوده‌است. رئیس جدید سازمان و معاون اسبق خبر (سیاسی) رسانه‌ملی، همچنین طی سال‌های 90 تا 93 به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، تجارب میدانی خود در حوزه سیاست خارجی را وسعت بخشیده‌است.
از مهم‌ترین دستاوردهای دوران تصدی معاونت برون‌مرزی توسط پیمان جبلی می‌توان به تأسیس خبرگزاری تصویری بین‌المللی ایران‌پرس، افتتاح شبکه جدید العالم سوریه و راه‌اندازی دو شبکه رادیو و تلویزیونی اینترنتی هوسا و پرس تی‌وی فرانسوی اشاره کرد. اردیبهشت سال ۹۵ بود که رهبر معظم انقلاب در حکمی عبدالعلی علی‏‌عسکری را به ریاست سازمان صداوسیما منصوب کردند. این تغییر در پی استعفای محمد سرافراز رخ داده‌بود.
 صداوسیما رسانه کسانی خواهد بود که صدایشان به جایی نمی‌رسد
رئیس جدید سازمان صداوسیما در اولین اظهارنظر پس از انتصاب به ریاست رسانه‌ملی تاکید کرد: صداوسیما به عنوان مصداق واقعی رسانه مردمی، رسانه کسانی خواهد بود که صدایشان به جایی نمی‌رسد. دکتر پیمان جبلی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس در خصوص جذب نخبگان جوان در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای تاکید می‌کند: تمام ظرفیت‌های ملی باید مورد استفاده قرار گیرد و به‌ویژه ظرفیت‌های نخبگان جوان در برنامه تحولی دوره جدید صداوسیما نقش محوری خواهد داشت. وی با اشاره به این‌که صداوسیما به عنوان بزرگ‌ترین کنشگر اجتماعی در جامعه ایران همواره مطرح بوده‌است، تصریح می‌کند: اقتضای این جایگاه بسیار مهم این است که صداوسیما گفتمان‌ساز و هم‌افزا باشد.
رئیس جدید سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های آتی برای پوشش شبکه‌های رادیو و تلویزیون در سراسر کشور نیز می‌گوید: رسانه‌ملی امانت مردم و متعلق به آنها و منادی و مجری بازگشت به مردم است.
جبلی با تاکید بر این‌که مردم صاحبان اصلی رسانه هستند، می‌افزاید: صداوسیما باید مصداق واقعی رسانه مردمی‌ باشد. رسانه صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد.
پیمان جبلی تاکید می‌کند: صداوسیما باید منعکس‌کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد و نباید منعکس‌کننده نظرات و منویات یک طبقه خاص آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است، باشد. جبلی درباره آرایش و پیوست رسانه‌ای صداوسیما در کمک به اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بیان می‌کند: این دوره، اولین دوره تغییر و تحول در سازمان پس از صدور بیانیه گام دوم است و شعار صداوسیما در این دوره گام برداشتن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. رئیس سازمان صداوسیما تصریح می‌کند: تمدن نوین اسلامی یعنی ضمن ایجاد تولید محتوا و برنامه برای مخاطب ایرانی، مرزهای مخاطبان را فراتر از مخاطبان ایرانی تعریف کنیم.  وی همچنین درباره اقدامات بعدی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در تقویت رسانه‌های برون‌مرزی می‌گوید: نگاه بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران یک نگاه نمایشی نیست. ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌های جهانی است.
رئیس رسانه‌ملی با تاکید بر اهمیت شبکه‌های برون‌مرزی می‌افزاید: یکی از سرفصل‌های اصلی اقدامات سازمان صداوسیما در دوره جدید تقویت شبکه‌های برون‌مرزی خواهد بود.
 پیگیری همکاری و تفاهم بیشتر
میان رسانه‌ملی و سینما
دکتر پیمان جبلی، دیروز در نشست با جمعی از تهیه‌کنندگان سینما با بیان این‌که دغدغه فرهنگ عامل پیوند سینما و تلویزیون است، گفت: اگر هم بپذیریم واژه رقابت در تعاملات این دو حوزه مصداق دارد، این رقابت یک رقابت رفاقتی است؛ زیرا نگرانی‌های فرهنگی‌ای که سینما دارد، تلویزیون هم دارد و بالعکس، چالش‌های هر دو یکی است و مسائل دو نهاد نیز واحد است و مطمئنا دغدغه مخاطب هم در هر دو حوزه مشابه و مشترک است و حتی رابطه مستقیم بین آنها برقرار است. وی تصریح کرد: همه ما چه دست‌اندرکاران سینما و چه عوامل رسانه‌ملی، مدیون مردم هستیم. اگر مردم از ما قهر کنند نه سینما می‌ماند و نه تلویزیون. بار اداره کشور به دوش مردم است و هم ما و هم سینما باید چشم‌مان را به روی این حقایق باز نگه داریم و در هر حرکتی که می‌کنیم، باری از دوش مردم برداریم و نگذاریم خاطر مردم مکدر بشود.
رئیس رسانه‌ملی ادامه داد: دوره جدید صداوسیما دوره نزدیک‌ترشدن هر چه بیشتر سینما و تلویزیون خواهد بود و امیدواریم همه تلاش‌های مشترک‌مان به ادای دین به فرهنگ اسلامی مردم و کمک به اقتدار کشور بینجامد. البته این بار مسؤولیت فقط بر دوش تلویزیون و رسانه‌ملی نیست و سینماگران نیز باید در کنار رسانه‌ملی به تحقق این اهداف کمک کنند. بار فرهنگ کشور بر دوش همه نهادهایی است که در حوزه‌های گوناگون مسؤولیت دارند و باید با همکاری هم آن را به سرمنزل مقصود برسانند. دکتر جبلی تأکید کرد: موضوع تفاهم بیشتر و دستیابی به راه‌های همکاری منسجم‌تر بین رسانه‌ملی و سینما را در دوران جدید مدیریتی صداوسیما دنبال خواهیم کرد و در نشست‌های هم‌اندیشی مستمر، پذیرای نظرات سازنده اهالی سینما خواهیم بود.
در این جلسه، غلامرضا موسوی، سیدضیاء هاشمی، محمد شایسته، محسن جاهد، ابوالحسن داوودی، منوچهر شاهسواری و مرتضی شمسی، از تهیه کنندگان سینما نیز دیدگاه‌های خود را درخصوص چگونگی کمک بیشتر رسانه‌ملی به سینماگران بیان کردند. از جمله این موارد، تمرکز تصمیم‌گیری برای موضوع تیزرهای تبلیغی برای محصولات فرهنگی همچون فیلم‌های سینمایی، ارتقای تولید مشترک بین سینما و تلویزیون، مشارکت سینماگران در تولید برنامه‌های سینمایی تلویزیون و افزایش مبالغ خرید حق پخش محصولات سینمایی توسط تلویزیون بود.
 انتظار تحول داریم
دکترمحمدحسین صوفی، دبیر شورای نظارت بر صداوسیما درباره انتخاب رئیس جدید صداوسیما و انتظارات شورای نظارت به جام‌جم می‌گوید: من از دو منظر تبریک عرض می‌کنم؛ انتصاب و انتخاب آقای جبلی که یکی از معاونان خوشفکر و خوشنام سازمان هستند. از سوی دیگر به جامعه رسانه‌ملی تبریک می‌گویم که با لطف رهبر معظم انقلاب، رئیس رسانه‌ملی مدت‌هاست از داخل سازمان انتخاب می‌شود. این موضوع نقطه قوت است که بالاخره این ظرفیت و این زمینه در رسانه وجود دارد که مقام ارشد سازمان صداوسیما توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شود. وی ادامه می‌دهد: این اتفاق، انگیزه مضاعف برای مدیران سازمان ایجاد می‌کند که با تلاش و کوشش سعی کنند مدارج عالی را طی کنند. رهبر معظم انقلاب در ادوار مختلف توقعاتی را از روسای رسانه دارند و در ابلاغیه‌شان همیشه به ارتقای کیفیت و افزایش مخاطبان تاکید می‌فرمایند. توقع ایشان، بهبود کیفیت آثار تولیدی است. سرعت در ایجاد رقابت با شبکه‌های فارسی‌زبان برای جذب مخاطب باید موردتوجه قرار بگیرد. از رئیس سازمان صداوسیما این توقع می‌رود که بتواند با توجه به ظرفیت نیروی انسانی بالغ، با فکر، متعهد و خوشفکر برنامه تحولی را برای ساماندهی رسانه‌ملی طراحی کند چه در حوزه سخت‌افزاری و چه در زمینه نرم‌افزاری.
دبیر شورای نظارت بر صداوسیما تاکید می‌کند: در حوزه نرم‌افزاری باید متناسب با ذائقه مخاطب، سلیقه، میل، مصلحت و نیاز جامعه برنامه تولید کرد که به ارتقای سطح‌آگاهی مردم و سطح کیفی برنامه‌ها منجر شود تا هم مخاطبان فعلی را راضی نگه‌داشت و هم این‌که مخاطب جدید اضافه شود. رئیس جدید صداوسیما با توجه به تحول عرصه رسانه بهتر است تحول در مهندسی پیام و مدیریت پیام داشته‌باشد. همچنین باید از شیوه‌های نوین برنامه‌سازی بهره ببرد تا به افزایش کیفیت و مخاطبان منجر شود. خوشبختانه نیروی انسانی و متعهد در سطح مدیران وجود دارد و برنامه‌سازان متعهد و متنوع در سطح کشور کم نداریم که می‌توانیم آنها را برای تولید آثار متنوع به‌کار ببریم و به خدمت بگیریم.
صوفی تصریح می‌کند: شورای نظارت بر صداوسیما با توجه به انتصاب صورت‌گرفته از زحمات و تلاش‌های آقای علی‌عسکری تشکر می‌کند که پنج سال سازمان صداوسیما را اداره کرد. برای او آرزوی توفیق و سلامتی داریم. در جلسه اخیری که در شورای نظارت بر صداوسیما داشتیم و با توجه به اخبار تغییر و تحول مبنی بر رفتن آقای علی‌عسکری شنیده می‌شد، اعضای‌شورا از زحمات او تشکر کردند و ضمن آرزوی توفیق برای آقای جبلی قرار بر این شد که از تفکر، مشارکت، مساعدت و کمکی که در ادوار گذشته همیشه شورای‌نظارت برای روسای سازمان صداوسیما منظور می‌کردند، کماکان این روحیه همکاری و مشارکت وجود داشته‌باشد و با نظرات، راهنمایی و نظارت، نقاط ضعف و قوت اعلام شود تا به رئیس سازمان صداوسیما کمک شود که در این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز رسانه بتواند در عرصه‌های گوناگون موفق شود. دبیر شورای‌نظارت بر صداوسیما عنوان می‌کند: از ریاست سازمان این توقع هست که بیش از گذشته اهتمام داشته‌باشد برای تحقق فرامین، مکنونات و دستورات رهبر معظم انقلاب تا بتوانند با استفاده از اسناد بالادستی، ظرفیت کارشناسان و نخبگان امر فرهنگی و رسانه برنامه‌های باکیفیت پخش شود که به تعبیر آقای جبلی بخشی از مشکلات کشور و نظام را حل کند. همچنین برنامه‌هایی تولید شود که همه پیام‌محور با موضوعات مختلف و ساختارهای متفاوت باشد. ان‌شاءا... سازمان صداوسیمای منسجم، دقیق، فعال و رسانه‌ای برای سال‌های آینده رقم بخورد.