بازسازی فوری «اندیکا»

رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق زلزله‌زده «اندیکا» بر سامان‌دهی اوضاع قبل از زمستان تأکید کرد

بازسازی فوری «اندیکا»

 رئیس‌جمهور در بازدید سرزده از مناطق زلزله‌زده اندیکا دستور داد هر چه سریع‌تر بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارت‌های وارده به مردم این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی بدون اطلاع قبلی پس از ورود به فرودگاه اهواز به‌وسیله بالگرد به مناطق زلزله‌زده اندیکا و روستای سرشط رفت و از بخش‌های مختلف این شهرستان ، اقدامات امدادی و کمک‌رسانی به مردم بازدید کرد. رئیس‌جمهور در این بازدید دستور بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارات‌های وارده به مردم را صادر کرد. وی در جمع مردم زلزله‌زده بخش «چلو» حضور یافت و در فضایی صمیمی پای سخنان و درد دل‌های این مردم نشست و از نزدیک در جریان خسارات وارده به آنان و نیازهایشان قرار گرفت. مردم این منطقه نیز ضمن قدردانی و تشکر از حضور رئیس‌جمهور در مناطق زلزله‌زده از رئیس قوه مجریه درخواست کردند با توجه به در پیش بودن فصل زمستان به وضعیت آنها رسیدگی فوری و امکانات بیشتری برای منطقه فراهم شود.‌
رئیسی در این بازدید دستور داد  راه‌های منتهی به روستای سرشط هر چه سریع‌تر احداث، خسارات دام‌های تلف شده پرداخت و بیمارستان شهرستان اندیکا تکمیل و تجهیز شود. رئیس‌جمهور در دومین سفر استانی خود به استان خوزستان در جمع مردم زلزله زده اندیکا حضور یافت و در دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با جمعی از عشایر و مردم زلزله‌زده این شهرستان از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای آنها قرار گرفت. سید ابراهیم رئیسی در این دیدار صمیمی به عشایر و زلزله زدگان قول مساعد داد تا پیش از آغاز فصل سرما تمام نیازهای آنها برطرف و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد. وی به درخواست‌ها و مطالبات مردم این منطقه گوش فرا داد و قول داد این مطالبات در جلسات هیأت دولت مطرح و تا جای ممکن مصوباتی تصویب شود. رئیس‌جمهور از دستگاه‌های اجرایی خواست تا آخرین توان برای کمک‌رسانی و در اختیار قرار دادن امکانات به این مردم شریف دریغ نکنند و خدمات‌رسانی به آنها با سرعت بیشتری صورت گیرد تا در آستانه فصل سرما وضعیت سکونت آنها ساماندهی شود. رئیس قوه مجریه ادامه داد: فرآیند خدمت رسانی از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه سپاه و بسیج در این مناطق در حال انجام است.
رئیس قوه مجریه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی ازجمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری اندیکا، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر متولیان امر اقدامات لازم را در دستور کار دارند که جای تقدیر دارد. سید ابراهیم رئیسی با بیان این‌که مردم این منطقه ازجمله عشایر قدرشناس کشور محسوب می‌شوند، افزود: امام و رهبری به‌خوبی عشایر را می‌شناختند و می‌شناسند و این‌که از آنها به عنوان ذخایر انقلاب یاد شده، امری حقیقی است.
وی ادامه داد: حقیقتا این مردم برای انقلاب و نظام گنجینه‌های با ارزشی هستند که نباید اجازه داد دچار آسیب شوند. رئیس‌جمهور از عشایر منطقه اندیکا به‌عنوان مردمی پرتلاش، تولیدکننده، صبور، مقاوم و همیشه همراه انقلاب و نظام یاد کرد و گفت: حال که این مردم دچار مشکلاتی شده‌اند، دولت باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرد تا نگرانی‌های آنها کمتر شود. رئیسی تصریح کرد: بر همین اساس دستگاه‌های مربوط با مشارکت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام کارهایی را در دست اقدام دارند؛ همچنین بنیاد مسکن در این منطقه مشغول کار شده است.
وی یادآورشد: علاوه بر این نیز نیروهای سپاه و بسیج با همان روحیه بسیجی که دارند، همراه مردم پای کارند و به امر خدمت رسانی مشغول هستند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که فصل سرما در مناطق زلزله زده اندیکا زودرس است، گفت: بر همین اساس خدمت رسانی به مردم نیز اقدامات عاجلی می‌طلبد و امروز با گزارش‌های ارائه شده، امیدوار شدم تا پیش از آغاز فصل سرما، وضعیت سکونت مردم ساماندهی خواهد شد.
با توجه به کوهستانی بودن منطقه زلزله زده، سید ابراهیم رئیسی با بیان این‌که انجام کار در این منطقه بسیار سخت است، تصریح کرد: برخی مردم در خصوص چند کیلومتر از جاده‌های دسترسی مطالباتی داشته‌اند که از استاندار خوزستان و فرمانداری اندیکا خواسته می‌شود بررسی‌های لازم را به عمل آورده و فرآیند تأمین اعتبار برای بهبود مسیرهای دسترسی به منطقه را انجام دهند.
وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی ازجمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری اندیکا، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و دیگر متولیان امر اقدامات لازم را در دستور کار دارند.