هواخواهی مرگبار از مردان افغان

عامل قتل پسر جوان در جلسه دادگاه ادعای جدیدی را مطرح کرد

هواخواهی مرگبار از مردان افغان



پسر جوان که برای هواخواهی از چند افغان با جوان مست درگیر شده بود، با ضربه چاقوی او کشته شد. متهم به قتل در جلسه دادگاه مدعی شد، ناخواسته مرتکب قتل شده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این جنایت از دی سال گذشته و با گزارش قتل مرد جوانی در یک نزاع در ورامین آغاز شد. در جریان تحقیقات مشخص شد، در این درگیری نریمان بر اثر اصابت ضربه چاقو به قلبش جان باخته است.
عامل جنایت هم با موتورسیکلت از محل فرار کرده بود. چند مرد افغان که شاهد این جنایت بودند، شماره پلاک ضارب را به پلیس دادند و با ردیابی پلاک، او شناسایی و دستگیر شد.
فرشاد در تحقیقات گفت: «شب حادثه همراه دوستم به ورامین رفته بودیم و در آنجا مشروب خوردیم. در میانه راه برای خرید توقف کردیم که چند مرد افغان را دیدیم که در حال خوردن مشروب بودند. به شوخی به آنها گفتم الان با پلیس تماس می‌گیرم که عصبانی شده و شروع به فحاشی کردند. در این لحظه، جوانی به نام نریمان برای دفاع از آنها با من درگیر شد و با سنگ ضربه‌ای به سرم زد. من هم با چاقو ابتدا ضربه‌ای به دستش زده و وقتی با دوستانش به سمت من حمله کردند، چاقو را در قلبش فروکردم. من قصد کشتن او را نداشتم و این جنایت در عالم مستی رقم خورد.»
با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران، اولیای دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کرده و گفتند حاضر به بخشش او و دادن رضایت نیستند.
فرشاد هم در دفاع از خود ادعای جدیدی مطرح کرد و گفت: «قبول دارم مست بودم، اما قصدی برای کشتن نریمان نداشتم. وقتی با مردان افغان درگیر شدم، او برای هواخواهی از آنها با من درگیر شد که با چاقو ضربه‌ای به دستش زدم. بعد با هم روی زمین افتادیم و چاقو ناخواسته در قلبش فرورفت.» سپس دوست فرشاد در جایگاه قرار گرفت و گفت: «در قتل نقشی نداشتم. فقط می‌خواستم با میانجیگری به دعوا پایان دهم.»
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.