قطع نخاع پسر جوان با ضربه قمه مرد شرور

دستگیری بیش از هزار شرور، سارق و مالخر در طرح پلیس

قطع نخاع پسر جوان با ضربه قمه مرد شرور

رئیس پلیس تهران از دستگیری بیش از هزار مجرم در عملیات مشترک پلیس پیشگیری و امنیت پایتخت خبر داد. در این طرح دو برادر و دوست‌شان که با انگیزه كری‌خوانی و انتقام خانوادگی از سه برادر که آنها را هدف ضربه‌های  قمه قرار داده بودند دستگیر شدند.
سردار حسین رحیمی، دیروز در حاشیه چهارمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس و سارقان در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح ۳۹۸ اوباشگر و مزاحم نوامیس، بازداشت شدند. 26 قبضه انواع سلاح جنگی و ۱۰هزار فشنگ از آنها كشف شد. پس از اجرای طرح‌های برخورد با اوباش، شرارت و جرایم اراذل و اوباش امسال در تهران كاهشی ۴۵درصدی داشته است.
وی درباره اجرای طرح برخورد با سارقان نیز خاطر نشان كرد: ۶۳۳ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شده و ۳۲ باند نیز در این ارتباط متلاشی شد.
رحیمی عنوان داشت: از 1990 واحد صنفی بازدید که 62 واحد صنفی متخلف محل تردد و پاتوق اراذل و اوباش، پلمب شد.
وی با اشاره به رصد فضای مجازی و شناسایی تارنماهای حوزه اراذل و اوباش و احضار ادمین های متخلف در این زمینه، اظهار داشت: در این رابطه 89 پیج متخلف مسدود و 4 نفر احضار شدند.
سردار رحیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند مالخران لوازم موتور سیکلت، گفت: از اعضا این باند 75عدد باطری موتور سیکلت و مقادیر بسیاری لوازم و قطعات موتور سیکلت کشف شد.
وی با اشاره به انهدام باند سارقان موبایل قاپ، بیان داشت: متهمان در بررسی های انجام شده به 30 فقره موبایل قاپی اعتراف و از آن ها 10 دستگاه گوشی سرقتی کشف شد.
فرمانده انتظامی تهران با اشاره به دستگیری اعضای باند سارقان زورگیر خودرو، عنوان داشت: این سارقان در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودرو با سلاح سرد می کردند که از مخفیگاه آنان تعداد بسیاری لوازم خودرو کشف شد.



قطع نخاع به خاطر درگیری خانوادگی
سه نفر از متهمان كه در این طرح بازداشت شده بودند، دو برادر و دوست‌شان بودند. آنها از 30 تیر امسال در پی درگیری با سه عضو یك خانواده در محله تهرانسر فراری بودند. با شكایت شاكیان پرونده كه سه برادر بودند، متهمان تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفتند و با گذشت بیش از سه ماه از این ماجرا چند روز پیش مخفیگاه آنها در دو محله از تهران شناسایی و متهمان بازداشت شدند. این در حالی بود كه قربانی  این حادثه كه قطع نخاع شده بود در جمع خبرنگاران گفت: روز عید قربان و سی‌ام تیر امسال، من و دو برادرم از محل كارمان در محله تهرانسر بیرون آمده و راهی خانه شدیم. در میانه راه سه خودروی پراید كه با سرعت بالا در حركت بودند، راهمان را سد كردند. حدود 15 نفر بعد از توقف خودروهایشان با چاقو و قمه به ما حمله كردند. یكی از آنها با قمه به سر و گردنم زد و من  بد حال شدم و در بیمارستان وقتی به‌هوش آمد فهمیدم قطع نخاع و خانه‌نشین شده‌ام.
وی افزود: در این چند ماه روحیه‌ام به‌هم ریخته است. نمی‌توانم حركت كرده و راه بروم و برای كوچك‌ترین كارهایم محتاج خانواده‌ام هستم. نمی‌دانم چرا این بلا را سر من و برادرانم آوردند.  
  این در حالی بود كه سه متهم پرونده كه ابراز پشیمانی در وجودشان نبود منكر ضربه به این پسر شده و حمله به او را گردن یكدیگر انداختند. یكی از آنها مدعی بود برادر پسر آسیب‌دیده، چند هفته قبل از این ماجرا برادران وی را كتك زده بودند و حتی این موضوع را با كنایه و مسخره در  فضای مجازی منتشر كرده و در آنجا برایمان كری‌خوانی می‌كردند. عاقبت آن دعوا به این واقعه تلخ
منجر شد.