مرگ دزد حرفه‌ای خانه‌ها با شلیک پلیس

مرگ دزد حرفه‌ای خانه‌ها با شلیک پلیس


مردی که بعد از مرگ دوستش در تعقیب و گریز پلیسی بازداشت شده بود در جریان تحقیقات به دزدی‌های سریالی از خانه‌های پایتخت اعتراف کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این مرد 36ساله با دوستش سوار خودروی پرایدی بودند که صبح 12آبان امسال ماموران کلانتری حکیمیه به آنها مظنون شدند. ماموران آنها را تعقیب‌کرده اما تسلیم نشدند به همین دلیل برای متوقف‌کردن آنها به سمت خودروی پراید شلیک کردند که راننده از ناحیه پا مجروح شد و سرنشین آن بر اثر اصابت گلوله جان باخت.
با دستور بازپرس شعبه‌دوم دادسرای‌جنایی تهران، پرونده به پلیس آگاهی  تهران ارسال و راننده پراید در تحقیقات گفت: بارها به خاطر سرقت از خانه‌ها دستگیر و زندانی شده‌ام. آخرین‌بار هم چند سالی بابت دزدی از خانه‌ها به روش توپی‌زنی زندانی‌شده و مهر امسال آزاد شدم. آنجا با هم‌سلولی کهنه‌کارم نقشه سرقت از خانه‌ها را طراحی کرده و 30دقیقه بعد از آزادی، سرقت‌ها را شروع کردیم.براساس نقشه‌مان مقابل خانه‌ها رفته و زنگ می‌زدیم اگر کسی نبود واردشده و با تخریب قفل در، وسایل باارزش را سرقت می‌کردیم. در آخرین سرقت ماموران ما را به‌طور اتفاقی دیده و دنبال‌مان آمده و شلیک کردند. در این تیراندازی همدستم کشته شد و من هم با اصابت تیر به پایم مجروح شدم.
متهم با دستور بازپرس پرونده روانه بازداشتگاه پلیس شد و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.